„Duck tail”, „RS” или „2,7”. Днес, Porsche 911 Carrera RS 2.7 е познат с много прозвища. Но най-важният факт от преди 50 години е този: той е най-бързият сериен немски автомобил за времето си. Освен това е първият сериен модел с предни и задни спойлери, като последният носи и едно от прозвищата на модела – „duck tail”.
Първоначалният замисъл за 911 Carrera RS 2.7 е да е хомологационен модел, спомня си Петер Фолк, оглавяващ тогава департамента за тестове на серийните автомобили на Porsche. Макар да е базиран на 911, RS 2.7 става основа за пистови и рали автомобили. Най-мощният модел от първото поколение на 911 е първото 911, наречено Carrera.
Първоначално Porsche планира да направи 500 бройки, за да хомологира RS 2.7 за Group 4 Special GT. Това са одобрени за движение по пътищата автомобили, които може да се използват от частни клиенти в моторни надпревари.
Моделът е представен на автосалона в Париж на 5 октомври 1972 г. До ноември са продадени всичките 500 бройки. До юли 1973 г. продажбите са утроени. Произведени са общо 1580 бройки. Опционалният пакет M471 е в основата на създаването на 200 бройки от версия „Sport” на модела.
Porsche 911 Carrera RS 2.7
Интериорът на 911 Carrera RS 2.7 „Light” (M471) е в съответствие с изискванията на клиентите: освен всичко друго, задните седалки, мокети, часовник, куки за дрехи и подлакътници, всичко е премахнато с цел олекотяване. Спортните седалки отпред са заменени от две „корита”. Сравнен с пакета Touring (M472), Sport тежи 115 кг по-малко: едва 960 кг. Цената на RS 2.7 е 34 000 германски марки. За Sport (M471) искат 700 отгоре, а за Touring (M472) – цели 2500 марки.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50098/50098615/685-395-porsche-911-carrera-rs-27.jpg)
Porsche
Автомобилът е оборудван с 2,7-литров редови „шестак”, генериращ 210 к.с. и 255 Нм. Те позволяват на версията Sport да ускорява до 100 км/ч за 5,8 секунди, превръщайки 911 Carrera RS 2.7 в първия сериен германския автомобил, успял да слезе под границата от 6 секунди за това упражнение. Максималната му скорост е 245 км/ч.
В същото време аеродинамиката е изведена на преден план. Целта е да се минимизира повдигането на предната и задната оси при високи скорости, за да се постигне по-неутрално управление. Разработва се заден спойлер, тестван във въздушен тунел и на писта. Ражда се прословутата „патешка опашка”, която натиска 911 Carrera RS 2.7 по-близо до пътя, когато автомобилът се движи с висока скорост, като захранва двигателя с повече въздух за охлаждане.
Ефектът се получава без увеличаване на съпротивлението, напротив, максималната скорост на автомобила се увеличава с 4,5 км/ч.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50098/50098610/685-395-porsche-911-carrera-rs-27.jpg)
Porsche
Моделът е първият сериен автомобил, който е оборудван с гуми с различен размер на предната и задната оси. Отпред са поставени гуми 185/70 VR-15, докато отзад 215/60 VR-15. За да ги поместят, инженерите разширяват задната следа с 42 мм.
След състезателния дебют на 911 Carrera RSR (racing-sport-racing) със значително уширено купе на рали „Корсика” през ноември 1972 г., Porsche решава да започне нова ера в историята на 911 през 1973 г. През февруари същата година, RSR, пилотиран от Питър Грег и Хърли Хейууд, пресича финалната линия в „24 часа на Дейтона” с 22 обиколни преднина пред втория. През май Хърберт Мюлер и Гиж ван Линеп печелят „Тарга Хлорио”. През първия състезателен сезон, 911 Carrera RSR печели три международни и седем национални шампионата, поставяйки основата за триумфите на 911 през следващите десетилетия.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/50098/50098614/685-395-porsche-911-carrera-rs-27.jpg)
Porsche
За пръв път надписът „Carrera” се появява отстрани на 911, между колесните арки на 911 Carrera RS 2.7. Испанската дума се превежда като „състезание” на английски”, а RS на задния спойлер идва от „Rennsport”, или състезание.
За Porsche, „Carrera Panamericana” е вдъхновение за новото име. През 1953 г. компанията печели първата си класова победа в състезание за издръжливост с 550 Spyder. След това, през 1954 г. той финишира трети в генералното класира – сензация, която възпламенява новото попълнение към името.
В годините, които следват, Porsche използва името Carrera за най-мощните си автомобили. Надписът Carrera застава върху задницата на Porsche 904 Carrera GTS през 1963 г., а през 1965 г. – върху 906 Carrera 6.