Автомобилът с един от най-известните спойлери стана на 50

Преди 50 години компанията разработва нов вариант на 911 за пистови и рали надпревари

Porsche 911 Carrera RS 27

, Porsche

Porsche 911 Carrera RS 2.7

„Duck tail”, „RS” или „2,7”. Днес, Porsche 911 Carrera RS 2.7 е познат с много прозвища. Но най-важният факт от преди 50 години е този: той е най-бързият сериен немски автомобил за времето си. Освен това е първият сериен модел с предни и задни спойлери, като последният носи и едно от прозвищата на модела – „duck tail”.

Първоначалният замисъл за 911 Carrera RS 2.7 е да е хомологационен модел, спомня си Петер Фолк, оглавяващ тогава департамента за тестове на серийните автомобили на Porsche. Макар да е базиран на 911, RS 2.7 става основа за пистови и рали автомобили. Най-мощният модел от първото поколение на 911 е първото 911, наречено Carrera.

Първоначално Porsche планира да направи 500 бройки, за да хомологира RS 2.7 за Group 4 Special GT. Това са одобрени за движение по пътищата автомобили, които може да се използват от частни клиенти в моторни надпревари.

Моделът е представен на автосалона в Париж на 5 октомври 1972 г. До ноември са продадени всичките 500 бройки. До юли 1973 г. продажбите са утроени. Произведени са общо 1580 бройки. Опционалният пакет M471 е в основата на създаването на 200 бройки от версия „Sport” на модела.

Интериорът на 911 Carrera RS 2.7 „Light” (M471) е в съответствие с изискванията на клиентите: освен всичко друго, задните седалки, мокети, часовник, куки за дрехи и подлакътници, всичко е премахнато с цел олекотяване. Спортните седалки отпред са заменени от две „корита”. Сравнен с пакета Touring (M472), Sport тежи 115 кг по-малко: едва 960 кг. Цената на RS 2.7 е 34 000 германски марки. За Sport (M471) искат 700 отгоре, а за Touring (M472) – цели 2500 марки.

Porsche

Автомобилът е оборудван с 2,7-литров редови „шестак”, генериращ 210 к.с. и 255 Нм. Те позволяват на версията Sport да ускорява до 100 км/ч за 5,8 секунди, превръщайки 911 Carrera RS 2.7 в първия сериен германския автомобил, успял да слезе под границата от 6 секунди за това упражнение. Максималната му скорост е 245 км/ч.

В същото време аеродинамиката е изведена на преден план. Целта е да се минимизира повдигането на предната и задната оси при високи скорости, за да се постигне по-неутрално управление. Разработва се заден спойлер, тестван във въздушен тунел и на писта. Ражда се прословутата „патешка опашка”, която натиска 911 Carrera RS 2.7 по-близо до пътя, когато автомобилът се движи с висока скорост, като захранва двигателя с повече въздух за охлаждане.

Ефектът се получава без увеличаване на съпротивлението, напротив, максималната скорост на автомобила се увеличава с 4,5 км/ч.

Porsche

Моделът е първият сериен автомобил, който е оборудван с гуми с различен размер на предната и задната оси. Отпред са поставени гуми 185/70 VR-15, докато отзад 215/60 VR-15. За да ги поместят, инженерите разширяват задната следа с 42 мм.

След състезателния дебют на 911 Carrera RSR (racing-sport-racing) със значително уширено купе на рали „Корсика” през ноември 1972 г., Porsche решава да започне нова ера в историята на 911 през 1973 г. През февруари същата година, RSR, пилотиран от Питър Грег и Хърли Хейууд, пресича финалната линия в „24 часа на Дейтона” с 22 обиколни преднина пред втория. През май Хърберт Мюлер и Гиж ван Линеп печелят „Тарга Хлорио”. През първия състезателен сезон, 911 Carrera RSR печели три международни и седем национални шампионата, поставяйки основата за триумфите на 911 през следващите десетилетия.

Porsche

За пръв път надписът „Carrera” се появява отстрани на 911, между колесните арки на 911 Carrera RS 2.7. Испанската дума се превежда като „състезание” на английски”, а RS на задния спойлер идва от „Rennsport”, или състезание.

За Porsche, „Carrera Panamericana” е вдъхновение за новото име. През 1953 г. компанията печели първата си класова победа в състезание за издръжливост с 550 Spyder. След това, през 1954 г. той финишира трети в генералното класира – сензация, която възпламенява новото попълнение към името.

В годините, които следват, Porsche използва името Carrera за най-мощните си автомобили. Надписът Carrera застава върху задницата на Porsche 904 Carrera GTS през 1963 г., а през 1965 г. – върху 906 Carrera 6.

Porsche студени досиета Porsche 911 Carrera RS 2.7