Н е може да му се отрече, Илон Мъск е цар на маркетинга. Със Cybertruck хвърли поредната бомба, чийто ефект не спира да занимава милиони по целия свят вече почти седмица. Дори фиаското с бронираните стъкла, които цъфнаха като роза по време на представянето, свършиха своята важна роля. В крайна сметка ПР-ът си е ПР.
Оттам насетне се почна с Twitter. Последната „новина” е от вчера. Мъск публикува туит, в който се вижда как неговото уродливо творение унищожава най-продаваният автомобил (пикап) в САЩ. Ако не сте го видели още, вижте туита.
Cybertruck pulls F-150 uphill pic.twitter.com/OfaqUkrDI3
— Elon Musk (@elonmusk) 24 November 2019
Посланието е ясно: Tesla Cybertruck е много по-мощен от Ford F-150, най-малкото. Но дали това не е поредният трик на Мъск? Ясно е едно, Cybertruck е минимум с два мотора и задвижване на четирите колела, което ще рече стартова цена от $49 900. Срещу него застава F-150 в изпълнение STX (съдейки по радиаторната решетка, дръжките на вратите е джантите), а това ще рече цена от $30 000 за редовна кабина XL.
Tesla Cybertruck: като направен в час по трудово обучение
От видеото се вижда, че въртят само задните колела на F-150, което ще рече само задно задвижване. Оттам може да се направи заключението, че става въпрос за 2,7-литров EcoBoost двигател с 325 к.с. А теглото? Може и да няма все още данни за този параметър, но може да се предположи, че Cybertruck е някъде между 450 и 680 кг по-тежък от Ford-а. А когато стане дума за такъв тип двубои, мощността и теглото са най-важните параметри.
Казано по друг начин, F-150 от това видео е значително по-лек, по-евтин и вероятно значително по-маломощен от електрическия си конкурент с 4х4 задвижване. Нещо повече, вижда се, че Cybertruck е този, който обира хлабината на въжето, което му дава предимство при първоначалното потегляне, а оттам и изходът е предизвестен.
Другата „бомба” е с получените вече над 200 000 предварителни поръчки, като от тях 42% са за версията с два мотора, 41% за тази с три мотора, а само 17% за базовата версия с един електромотор.
Но за разлика от Tesla Model 3, за която се плащаше по 1000 долара капаро, сега случаят е доста по-прозаичен - $100 капаро (възстановяеми) чрез онлайн формуляр.
Веднага бе направена сметката, че това носи $20 млн., но никой нищо не казва за загубата на $728 млн. от пазарната капитализация на марката след представянето на Cybertruck, гафа със стъклата и крайно противоречивия дизайн.
Стоманеният (поради което са избрани тези форми, тъй като стоманата не може да се „чупи” под различни форми, познати ни от типичните модели) пикап трябва да влезе в производство през 2021 г., но Tesla има дългогодишна история с постоянните измествания назад на различни срокове. Затова едва ли ще са много изненаданите, ако тази традиция продължи и с пикапа.
Представиха първия електрически Lexus
Стратегията за успех на Hyundai: водород и ток за 35 млрд. евро
Електрическата офанзива на Audi продължава с e-tron Sportback