Пет грешни схващания за електрическите коли

Те са такива поне според президента на General Motors Марк Ръс

,
Chevrolet Equiniox EV

, Chevrolet

Chevrolet Equiniox EV

П резидентът на General Motors Марк Ръс е на мнение, че има най-малко пет неразбирания по отношение на електрическите автомобили, които пречат за по-бързия преход. Те касаят както клиентите, така и производителите.

Ръс се спира на тях в интервю пред Business Insider. Любопитно е, че мениджърът, а оттам и компанията му, са на коренно различно мнение от някои конкуренти. Но това е нормално, а в крайна сметка пазарът е този, който казва кой е прав.

Марк Ръс започва с хибридите. Според него инвестицията в тях вече не си струва, бъдещето принадлежи на BEV, а GM няма да намали инвестициите си в колите с нулеви въглеродни емисии. Не и заради хибридите - тук Ръс се “бие” с големия си конкурент Toyota, а и с други японски марки.

Последният хибрид на GM - Chevy Volt, беше спрян от производство през 2019 г. Въпреки коментарите на боса обаче, хибридна версия на Corvette С8 ще бъде представена догодина. Но това е по-скоро изключение, пък и европейски марки подхождат по същия начин със суперспортните си машини.

Ръс смята, че производителите не бива да разделят бизнеса си с ДВГ с този на електромобилите. Тук на различна позиция са друг негов голям опонент - Ford, а и Renault. Президентът на GM твърди, че различните отдели не трябва да се разделят и иска служителите да споделят идеи и комуникират помежду си.

Третата илюзия е, че електромобилите ще претоварят мрежата. Той заяви, че Gеneral Motors работи за решаването на този казус. Един от начините, според него, е е-колите да се зареждат една друга. Също така да връщат неизползваната енергия обратно в мрежата, да зареждат домове и т.н. Особено в пикови часове това може да е ключово, вярва един от най-влиятелните личности в автомобилния бранш.

Марк Ръс вярва, че браншът трябва да се обедини по отношение на станциите и цялата инфрактруктура. Това е четвъртата му “точка”. Малки и големи от най-различните сфери трябва да консолидират усилия, убеден е той.

През последните години се появиха много стартиращи компании за зареждане, като сега много от тях се сливат. Според Ръс това не е нещо лошо. Партньорствата са важни за предоставянето на адекватна инфраструктура, добавя босът.

Всичко казано по-горе обобщава последното - независимо от всички предизвикателства, клиентите не бива да се възпират, а да си купят електрическа кола. Според изследвания много от тях се страхуват от зареждането. Че някъде енергията ще свърши и возилото ще ги остави на пътя.

Това е грешно, твърди Ръс. Мрежата още е далеч от перфектна, но електрическите автомобили на GM са направени да стигнат толкова далеч с едно зареждане, колкото и тези с ДВГ. Освен това зареждането основно се случва у дома през нощта, като повечето хора разчитат на обществена инфраструктура само от време на време.

General Motors GM електрически автомобили Марк Ръс