General Motors иска да продава по 1 милион е-коли годишно от 2025 г.

Тогава компанията иска да обърне тренда и на превърне EV бизнеса си от губещ в печеливш

,
Мари Бара General Motors

, iStock

Босът на General Motors Мари Бара.

General Motors ще обяви на инвеститорите си, че компанията очаква бизнесът й за електрически автомобили да стане печеливш от 2025 г. Това е годината, в която щатският гигант иска да отчете продажби от 1 милион е-коли, информира Bloomberg.

Президентът на концерна Мери Бара ще очертае план пред инвеститорите на 17 ноември, за да покаже как производителят може да покрие вложения за заводи за батерии и EV и да достигне до маржове по програмата си Ultium.

Бара ще разкаже как от компания, губеща в EV сектора и продала едва 44 000 електромобила тази година, ще обърне тренда и ще излезе на печалба след по-малко от три години.

Сега GM твърди, че може да произвежда по-големи количества. За масовия пазар се разчита най-много на Chevrolet с моделите си Silverado, Blazer и Equinox.

Задвижването на колелото на EV е ключовата част от плана, обявен от GM миналата година за удвояване на приходите до 2030 г. до около 280 милиарда долара. Усилията са насочени към гама от електрически модели, които на първо време да се продават успоредно с ДВГ.

Компанията също така се надява на приходи и от фирмата си Cruise, която развива автономното управление.

Бара вече няколко пъти се закани, че целта е Tesla да бъде изместена от първото място.

Но въпреки че GM очаква започне да генерира печалба от е-моделите, през 2025 г. те все още ще имат по-ниски маржове от ДВГ. Печалбите от съществуващите автомобили ще продължат да финансират развитието на електромобили.

GM и партньорът й LG Energy Solution Inc. откриха първия си завод за батерии Ultium в Лордстаун, Охайо, и започнаха производството през август. Фабриката произвежда батерийни клетки за Hummer EV и луксозния Cadillac Lyriq SUV, като и двата се продават в малки количества, тъй като GM бавно увеличава производството. Вторият завод за батерии отваря врати следващата година в Спринг Хил, Тенеси.

GM няма да продава на цените на Tesla, така че може би няма да достигне същите печалби, коментира анализаторът от “Морнингстар” Дейвид Уистън. - Но компанията трябва да постигне добри маржове. Ако Tesla може да го направи, няма причина GM, Ford и други да не го направят. Те просто изостават в продуктовата гама и производството.“

Bloomberg

електрически автомобили Chevrolet GM Мери Бара General Motors