О т средата на 90-те години на миналия век Audi е символ на качество в изработката и материалите. Това постави основата за нейното издигане от малка компания до премиум производител наравно с Mercedes и BMW по отношение на имидж. Напоследък обаче този имидж страда. Стигна се до хаос и забавяне на лансирането на жизненоважни нови модели. В крайна сметка този проблем бе решен и само миналата година бяха представени цели шест нови модела, но и това не е добре, когато всичко се концентрира в една година: A6 E-Tron, Q6 E-Tron, A5 седан, A5 Avant, Q5 SUV и Q5 Sportback. Освен това, дългоочакваният A6 с ДВГ ще бъде представен съвсем скоро.
Но друг проблем не е решен и трябва да бъде адресирен съвсем скоро, ако Audi не иска продажбите й да продължат да падат. Става въпрос за материалите и качеството на изработка на интериорите на нейните нови модели. И точно това бе откровено признато по време на международния тест драйв на новия Q5 в Испания, за което съобщава Motor1.com.
Със сигурност сме били по-добри по отношение на качеството в миналото, но ще върнем там отново“, казва Оскар да Силва Мартинс, шеф на комуникациите за продуктово и технологично развитие в Audi.
Той добавя, че изискванията на клиентите и медиите към качеството на Audi може би са били леко подценени. В допълнение, други служители на Audi изтъкват перспективата за подобрения в тази област в близко бъдеще.
С фейслифта на най-новите модели по-нискокачествените материали трябва да останат в миналото. Възможно е (да се надяваме) те да реагират на това и в предстоящите нови модели.
От Motor1.com все пак изтъкват, че при конкурентите ситуацията също не е розова по отношението на качеството, което се понижава видимо при Mercedes през последните година. При BMW, констатират от изданието, най-ниската точка е била със Серия 3 (F30) през 2010 г., като от тогава ситуацията се подобрява постоянно.