П отребителите все още имат недостатъчни познания за самоуправляващите се автомобили и мнозинството от тях не са готови за тях в реалния живот, установи проучване на J.D. Power, организацията за обучение за шофиране PAVE и консорциума MIT Advanced Vehicle Technology.
65 процента от хората, каращи коли в САЩ, не са в състояние да дефинират точно автономните превозни средства. 56 на сто класифицират настоящите технологии за подпомагане на водача като системи за безпилотно управление. Това е погрешно.
Установено е също така, че всички водачи използват термините “асистирано шофиране”, “помощ за шофьора” и “полуавтономно”, когато описват Ниво 2 и Ниво 3.
САЩ е страната, където технологията навлиза най-бързо и с най-голямо старание от страна на производители. Вече има автономни таксиметрови и други услуги.
Готовността на потребителите за самоуправляващи се коли беше оценена на 39 по 100-точкова скала, което представлява спад от три пункта спрямо 2021 г.
Проучването показа, че хората са с много ниско ниво на комфорт при возене в напълно роботизирано возило, както и използвайки напълно самоуправляващ се обществен транспорт. 55 процента от анкетираните заявяват, че биха желали да завършат обучение за безопасно управление на автономно превозно средство. 87 процента от тези, които казват, че знаят „много“ за автономните коли, добавят, че биха били готови да отидат на курсове.
26 процента казват, че използват функции за помощ при шофиране, а от тях 41% са на мнение, че настоящите системи са максималното ниво на автоматизация, което им е удобно да използват.
Технологията предлага голям потенциал да направи нашите пътища по-безопасни, да подобри транспорта и да предостави повече възможности за придвижване и на повече хора, рече изпълнителният директор на PAVE Тара Андринга. - Но ние няма да осъзнаем този потенциал, освен ако потребителите не разберат технологията и не знаят как да я използват безопасно. Тези резултати показват, че трябва да удвоим усилията си, за да помогнем на хората в това отношение.”