Ц елта на Nissan е да увеличи световните си продажби с 1 млн. автомобила, да лансира електромобили с LFP и твърдотелни батерии, както и да намали разходите за производството на следващото поколение EV с 30%.
Това е големите цели в новия средносрочен план, наречен The Arc.
Отвъд него, Nissan ще гони постигане на ценови паритет между EV и моделите с ДВГ до 2030 г., залагайки на нов развоен процес и нови производствени техники.
Планът предвижда японската марка да добави 135 GWh годишен капацитет за производство на батерии. Той ще е необходим за предвиденото лансиране на 16 електрифицирани автомобила и 14 модела с двигатели с вътрешно горене през следващите три години.
За постигане на този капацитет от 135 GWh ще бъдат инвестирани $2,64 млрд., а той ще е достатъчен за около 1,35 млн. електромобила годишно до края на десетилетието.
Но финансовите и пазарните резултати на Nissan спадат съществено през последните години. В края на март 2019 г. компанията отчете 5,52 млн. продажби, докато сега се очаква този брой да е в рамките на 3,7 млн.
В края на фискалната 2027 година се цели постигането на оперативна печалба от 6%. За сравнение ще кажем, че най-големият концерн в света и Европа, Toyota, предвижда да отчете пред акционерите оперативна печалба от 11,3% в края на този март.
Специално за Европа Nissan е планирал лансирането на 6 нови модела и постигане на 40% дял на електромобилите от общите продажби до март 2027 г. Ще бъде лансирано и трето поколение на технологията e-Power, като ще се добавят 25 GWh капацитет за батерии в региона.
В плановете на Nissan влиза нов развоен и производствен процес. Новите EV на марката ще се развиват на семейства с интегрирани задвижвания, като ще се използва 4следващо поколение модулно производство”. Това трябва да намали разходите за следващата генерация EV на марката с 30% спрямо сегашната Ariya. Времето за производство пък може да бъде снижено с 20%.