Т ова, което прави човек с парите си, е лично негова работа. Още повече, че акциите са негови, парите са си негови, дали ще ги вложи в друг бизнес – също си е негова работа. Но проблемът идва, когато акционерите започват все по-гласно и открито да негодуват срещу боса.
Както наскоро писахме, анализатор си позволи да направи аналогия между съдбата на Blackberry и тази, която очаква Tesla, като в същия анализ Вики Браян казва, че Мъск има навика да дои успешните си бизнеси за сметка на други свои начинания. Именно това притеснява акционерите, които може да дръпнат шалтера на Мъск. Не случайно вече се заговори, че той е избрал и вече подготвя наследника си в Tesla.
Става ясно, че Илон Мъск е продал около 22 млн. акции на стойност $3,58 млрд., като с това общата сума на продадените от него акции на Tesla от ноември 2021 г. досега възлиза на $39 млрд.
През декември 2021 г. милиардерът продава акции на стойност $16,4 млрд., през април за $8,4 млрд., при което казва, че повече няма да продава. Но през август пласира поредната порция акции за $6,9 млрд., а сега и тези $3,95 млрд.
Има си, продава си, ще кажете. И ще сте прави. Но на 6 ноември 2021 г. Tesla се оценява на $1,23 трилиона, докато сега оценката й възлиза на $491 млрд. И това няма как да остане незабелязано от акционери, борд, Уолстрийт.
Акциите на марката спадат постоянно, а Tesla е с втората най-стара моделна гама, изпреварвана само от… „Лада”. А фокусът на Мъск върху Twitter е най-голямото опасение за акционерите, да не говорим, че именно Twitter очерни ореола около Мъск, който буквално търпи неприязънта на обикновените хора.
А и самите изказвания на Мъск удрят жестоко по имиджа на марката. Преди време изпълнителният директор на Tesla заяви, че компанията „на практика не струва нищо”, ако не разреши проблемите с автономното шофиране. Нещо повече, той споменава че трябва да се решат проблемите с Full Self-Driving. Това само наля вода в мелницата с обвинения, че името на софтуера е неточно. Нещо повече, председателят на Националния борд на транспортна безопасност Дженифър Хоменди нарече Автопилота на Tesla „подвеждащ и неотговорен”.