Мрачна прогноза за автомобилния бизнес през 2023 г.

Спадът в производството на годишна база може да достигне 6,8 милиона коли, твърди доклад

,
производство завод поточна линия

Mercedes-Benz

Е вропейските производители на автомобили може да се изправят пред спад на производството с повече от 1 милион коли на тримесечие. Има опасност това да започне в края на тази година и да продължи до 2023 г. заради енергийната криза, която още повече ще влоши положението с веригата за доставки.

Тази мрачна прогноза прави Bloomberg в анализ.

Недостигът на части и компоненти и нарушените доставки вероятно ще натежат най-тежко върху компаниите от ноември до пролетта на 2023 г., особено ако трябва да се пести енергия през зимата, коментира S&P Global Mobility в доклад.

Правителствата в цяла Европа се намесват, за да смекчат въздействието на енергийната криза, но мерките може да не са достатъчни, за да предпазят автомобилната индустрия от спиране на производството.

Това вече бе наблюдавано в разгара на пандемията, но тогава причината бе друга.

S&P прогнозира, че базираните в Европа заводи ще произвеждат между 4 и 4,5 милиона автомобила на тримесечие. Ако бъдат въведени енергийни ограничения, продукцията може да падне до 2,8 млн. на тримесечие. Това би означавало 4,8-6,8 милиона броя спад на годишна база.

Засега повечето фирми все още отчитат големи печалби. Mercedes-Benz заяви във вторник, че продажбите са се увеличили с повече от една пета през третото тримесечие, въпреки проблемите с доставките, инфлацията и влошаващите икономически перспективи.

Прогнозата разглежда 11 основни центъра за производство на автомобили в Европа и ги класира според това кои страни са в най-добра позиция да издържат на енергийното прадизвикателство.

Чехия и Германия са начело, като най-голямата европейска икономика все пак се възползва от относително ниската зависимост към произведената от газ електроенергия и настоящите нива на съхранение на газ, според доклада.

Заводите в Испания, Италия и Белгия са изправени пред най-големи рискове, като и трите страни получават най-ниска оценка за енергийна самодостатъчност.

Bloomberg

газ енергетика производство на автомобили автомобили