Как природният газ се отразява на европейската автомобилна индустрия

VW ще продава газови фючърси, ще спечели милиони, но резултатът е, че въглищата излизат отново на преден план, а плановете за СО2-неутралитет се изтласкват назад във времето

Пламен Георгиев,
Volkswagen завод поточна линия

Volkswagen

Volkswagen Tiguan на поточната линия във Волфслург.

Volkswagen Group ще спечели няколко стотин милиона евро, след като продаде огромен хедж за природен газ на германския пазар, закупен преди години на около 7 пъти по-ниска цена.

VW е разпоредил продажбата на договори за газ за 2,6 тераватчаса, твърди Bloomberg News. Това е еквивалент на годишното потребление на около 200 000 домакинства, предава информацията Auto News.

Цените на газа (както добре ни е известно) са многократно по-високи от нивата им, когато VW е закупил тези доставки. Въз основа на последните цени, VW може да заработи около 400 милиона евро печалба, според изчисления на Bloomberg.

Компанията е планирала да използва газа през следващата година в двете си електроцентрали във Волфсбург като част от преминаването от въглища на газ. Въпреки това скокът на цените, съчетан с икономически и политически натиск за пестене на газ, е накарал компанията да го продаде и да се придържа към въглища засега, според хора, запознати с въпроса.

Предварителните покупки – известни като хеджиране, за защита от нестабилност на цените – са били направени чрез доставчика Wingas на Trading Hub Europe още през 2020 г., когато пазарната цена е била около 30 евро за мегаватчас.

Газовите фючърси в хъба сега се търгуват за близо 200 евро за мегаватчас.

Продажбата е само един пример за въздействието на кризата, тъй като предприятията на целия континент са изправени пред рязко нарастващите разходи за енергия, които се отразяват на крайната цена за потребителите.

Едва ли печалбата е в основата на това решение на Volkswagen, за което няма официално потвърждение от компанията. Германското правителство призова енергоемките индустрии да пестят газ, за да гарантират достатъчно запас, а въглищата се оказват много по-ефективен генератор на енергия.

Двете станции, които доставят електроенергия и топлина за завода и град Волфсбург, трябва да спрат използването на въглища. Но тези планове се отлагат. Печалбите от продажбата на газ трябва да бъдат използвани за компенсиране на разходите, свързани с използването на въглища или петролни горива и подмяна или преоборудване на машини, казва човек, запознат с въпроса.

Така, от една страна VW ще помогне на много домакинства в Германия да изкарат зимата, от друга ще трябва да спре плановете си за използването на въглища.

Това повдига много въпроси, но един от тези, които интересуват нашата медия, е следният: „зелените” електромобили каква енергия ще зареждат?

Източник на статията: autonews.com

Volkswagen въглаща природен газ фючърси