Н овата версия на легендарния SL стъпва на родния пазар, като за първи път в 70-годишната си история е със задвижване на всички колела.
Историята запомва със състезателния 300 SL (моделна серия W194) от 1952 г. През 1954 г. на пазара е представен серийният модел 300 SL (W198), който добива популярност като Gullwing заради необичайните си врати, отварящи се нагоре. Други важни модели в историята на SL са Pagoda сериите (W113, 1963-1971), вечно актуалният R107 (1971-1989), който се произвежда повече от 18 години и неговият наследник R129 (1989-1995).
Новият модел е дело на Mercedes-AMG. При старта на продажбите, новият SL се предлага в два варианта на 4,0-литровия V8 битурбо двигател AMG. Топ моделът SL 63 4MATIC+ разполага с 585 к. с. и максимален въртящ момент от 800 Нм. Максималната скорост на автомобила е 315 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди. V8 двигателят на Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ генерира 476 к.с. и максимален въртящ момент от 700 Нм, като ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди, а максималната му скорост е 295 км/ч.
И двата автомобила са стандартно оборудвани с AMG SPEEDSHIFT MCT 9G трансмисия. Технологията за задвижване на четирите колела AMG Performance 4MATIC+ също се предлага стандартно за двата V8 модела
SL 55 4MATIC+ е оборудван с новото AMG RIDE CONTROL окачване с високоефективни алуминиеви амортисьори и олекотени пружини. Опционално моделът може да се поръча и със серийното за SL 63 4MATIC+ AMG ACTIVE RIDE CONTROL окачване с активна, хидравлична стабилизация.
За първи път в дългата история на SL V8 моделите са серийно оборудвани с активно управление на задната ос. Всички тези опции правят модела доста тежък, почти 2 тона.
За удоволствието клиентите ще трябва да се „бръкнат” с 315 000 лв. за SL 55, докато SL 63 се предлага за 369 300 лв. Който има много инвестиции в бетон в София, вече може да вложи излишъка в подвижно имущество.