Mercedes-Benz C63 AMG си остава еталон със своя 6,2-литров V8 двигател. Той написа история, направо приказка за феновете на марката и модела.
Новината е, че е написана нова с представения днес Mercedes-AMG C63 S E, който излиза с 2-литров, 4-цилиндров редови бензинов мотор, от който са извадени общо 680 к.с. максимална мощност и 1020 Нм максимален въртящ момент.
Mercedes-AMG C63 S E
Това е не просто най-мощният С-Class в историята. Това е най-мощният 4-цилиндров агрегат в масово производство въобще.
Той е с двойно предаване 4MATIC+ (с важното условие, че тук имаме вече four-wheel steering). И да, както човек може да се досети от дългото име - достойно за военен код, “плъг-ин” хибрид.

Mercedes-AMG
От тези 680 “коня”, 204 идват от електромотора, разположен на задния мост, като противовес на ДВГ отпред. Наличен е електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване в цялостна система (EDU). Електрическият мотор кореспондира директно със задния мост.
Батерията е с капацитет 6,1 кВч. Тежи само 89 кг, казва Mercedes-AMG. Тя осигурява непрекъсната мощност от 70 киловата (94 к.с.) и пикова от 150 кв (201 к.с.). Архитектурата е 400-волтова.

Mercedes-AMG
Една от най-интересните техноголии в този автомобил вече е позната от представения по-рано тази година C43, при който също наблюдаваме интересна трансформация от V6 с практически същия 4-цилиндров мотор, от който са извадени 408 к.с.
Това, както и в случая с C63 S E, би било невъзможно без използване на електрическото турбо, взето от Формула 1. В турбината е вграден електромотор с дебелина около 4 см. Той задвижва директно вала на й, така ускорява колелото на компресора, след което потокът изгорели газове поема контрола по конвенционалния начин.

Mercedes-AMG
Това оптимизира реакциите през целия оборотен диапазон, което казано по друг начин - неутрализира типичната турбо дупка. Всичко става плавно и във възходяща линия - до 13 500 оборота. В същото време е възможно постигането на по-висок въртящ момент при ниски обороти, като така се оптимизира динамиката.
Дори когато водачът свали крака си от педала на газта или спирачките, технологията поддържа налягане в турбината, за да гарантира по-бърза реакция при повторно натискане на педала.

Mercedes-AMG
Ето как големият V8 е сменен с наполовина по-малък силов агрегат (по отношения на ходовия обем имаме “даунсайзинг” повече от три пъти надолу), като на помощ идва иновативна електрифицирана технология.

Mercedes-AMG
Така ускорението до 100 км/ч отнема 3,4 секунди (при предшественика беше 4 сек.), а максималната скорост е лимитирана до 280 км/ч (от 250). А тази динамика идва при голяма маса в сравнение с С63 S - 2036 кг (1680 кг). Няма как - ДВГ е по-малък, но хибридната система иска своето.
Личат емблеми на AMG по екстериора - за първи път. А новината е, че с всички горни чудесии се предлага и като комби. В дизайна няма големи изненади и това е положителна новина - типично AMG.
Същото се отнася и за интериора, който носи в себе си както спортната магия на горната арбевиатура, така и модернизма на електрическите автомобили на Mercedes с дигиталния екран за контролните показания и този на информационно-развлекателната система по средата.
Както казват в Щутгарт, ако колата ви е отвън и имате съседи, сутрин вече няма да ги будите с можен рев от вашия С63. "Пали" безшумно - като типичен хибрид. Типичният звук, от който настръхват космите, идва след това.
Продажбите в Европа стартират догодина.