Mercedes-Benz C63 AMG си остава еталон със своя 6,2-литров V8 двигател. Той написа история, направо приказка за феновете на марката и модела.
Новината е, че е написана нова с представения днес Mercedes-AMG C63 S E, който излиза с 2-литров, 4-цилиндров редови бензинов мотор, от който са извадени общо 680 к.с. максимална мощност и 1020 Нм максимален въртящ момент.
Mercedes-AMG C63 S E
Това е не просто най-мощният С-Class в историята. Това е най-мощният 4-цилиндров агрегат в масово производство въобще.
Той е с двойно предаване 4MATIC+ (с важното условие, че тук имаме вече four-wheel steering). И да, както човек може да се досети от дългото име - достойно за военен код, “плъг-ин” хибрид.
От тези 680 “коня”, 204 идват от електромотора, разположен на задния мост, като противовес на ДВГ отпред. Наличен е електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване в цялостна система (EDU). Електрическият мотор кореспондира директно със задния мост.
Батерията е с капацитет 6,1 кВч. Тежи само 89 кг, казва Mercedes-AMG. Тя осигурява непрекъсната мощност от 70 киловата (94 к.с.) и пикова от 150 кв (201 к.с.). Архитектурата е 400-волтова.
Една от най-интересните техноголии в този автомобил вече е позната от представения по-рано тази година C43, при който също наблюдаваме интересна трансформация от V6 с практически същия 4-цилиндров мотор, от който са извадени 408 к.с.
Това, както и в случая с C63 S E, би било невъзможно без използване на електрическото турбо, взето от Формула 1. В турбината е вграден електромотор с дебелина около 4 см. Той задвижва директно вала на й, така ускорява колелото на компресора, след което потокът изгорели газове поема контрола по конвенционалния начин.
Това оптимизира реакциите през целия оборотен диапазон, което казано по друг начин - неутрализира типичната турбо дупка. Всичко става плавно и във възходяща линия - до 13 500 оборота. В същото време е възможно постигането на по-висок въртящ момент при ниски обороти, като така се оптимизира динамиката.
Дори когато водачът свали крака си от педала на газта или спирачките, технологията поддържа налягане в турбината, за да гарантира по-бърза реакция при повторно натискане на педала.
Ето как големият V8 е сменен с наполовина по-малък силов агрегат (по отношения на ходовия обем имаме “даунсайзинг” повече от три пъти надолу), като на помощ идва иновативна електрифицирана технология.
Така ускорението до 100 км/ч отнема 3,4 секунди (при предшественика беше 4 сек.), а максималната скорост е лимитирана до 280 км/ч (от 250). А тази динамика идва при голяма маса в сравнение с С63 S - 2036 кг (1680 кг). Няма как - ДВГ е по-малък, но хибридната система иска своето.
Личат емблеми на AMG по екстериора - за първи път. А новината е, че с всички горни чудесии се предлага и като комби. В дизайна няма големи изненади и това е положителна новина - типично AMG.
Същото се отнася и за интериора, който носи в себе си както спортната магия на горната арбевиатура, така и модернизма на електрическите автомобили на Mercedes с дигиталния екран за контролните показания и този на информационно-развлекателната система по средата.
Както казват в Щутгарт, ако колата ви е отвън и имате съседи, сутрин вече няма да ги будите с можен рев от вашия С63. "Пали" безшумно - като типичен хибрид. Типичният звук, от който настръхват космите, идва след това.
Продажбите в Европа стартират догодина.