К онсултантската агенция Interbrand публикува годишния си рейтинг на най-скъпите марки в света. Ние се интересуваме конкретно от автомобилния бранш, като тази година в Топ 100 в света влязоха 14 автомобилни компании.
Най-скъпата автомобилна марка отново е Toyota. Interbrand оценява японската марка на $56, 246 млрд., което представлява ръст на пазарната оценка с 5% спрямо 2018 г. Втората позиция отново е за Mercedes-Benz, оценен на $50,832 млрд., като и тук ръстът е 5%. Двете компании запазват миналогодишните си позиции в общата класация на всички марки, които са съответно седма и осма позиция. Челната тройка допълва BMW (трите марки запазват тези си позиции), като баварците скачат от позиция №13 на позиция №11 в общото класиране, но ръстът е само 1%, изразяващ се в пазарна оценка от $41,440 млрд.
Най-голям скок от 12-те автомобилни марки в Топ 100 отбелязва Ferrari, чиято пазарна оценка е нараснала с 12% до $6,458 млрд., докато най-голямо отстъпление има при KIA със 7% до $6,428 млрд. С по -6% е спаднала стойността на Nissan и Land Rover.
Иначе след челната тройка позициите се разпределят по следния начин: Honda (+1%) с $24,422 млрд., Ford (+2%) с $14,325 млрд., Hyundai (+5%) с $14,156 млрд., Volkswagen (+6) с $12,921 млрд., Audi (+4%) с $12,689 млрд., Porsche (+9%) с $11,652 млрд., Nissan (-6%) с $11,502 млрд., Ferrari (+12%) с $6,458 млрд., KIA (-7%) с $6,428 млрд., Land Rover (-6%) с $5,855 млрд. и MINI (+5%) с $5,532 млрд.
Иначе генерален победител в рейтинга 2019 Best Global Brands е Apple, коята е оценена на $234,241 млрд. След нея се нареждат Google ($167,713 млрд.) и Amazon ($125,263 млрд.). Лидерът при автомобилите — Toyota — е по-скъп от Samsung, но по-евтин от McDonald’s.
Хибридното трио на Toyota: Corolla, RAV4 и Camry
Френски шик на ток: тестваме електрическото Renault Zoe
Дилър на Ford подарява Библия и автоматично оръжие в кампанията „God, Guns and America”