П рез 2023 г. двигателната гама на Mazda СХ-60 ще бъде допълнена с напълно новия дизелов двигател e-Skyactiv D. По този начин японците потвърждават, че за тях дизеловата технология си остава важен стълб, за което нито трябва да бъдат винени, нито има причина да бъдат винени.
Наскоро ентусиаст с дизеловата баварска „седмица” демонстрира качествата на дизеловия двигател, изминавайки около 1650 км с един резервоар (в който останало нафта за още 165 км). А тук говорим за дизел от последно поколение.
Дизеловият редови „шестак” с работен обем 3,3 литра разчита на технологията Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition (DCPCI). Тя прави новия e-Skyactiv D unit един от най-чистите дизелови двигатели в света, постигайки термална ефикасност от над 40%.
Напречно разположеният комън рейл с електрическо директно впръскване на горивото ще се предлага във версии с 200 (задно предаване) или 254 к.с. (Mazda i-Activ AWD). Агрегатът разчита на 48-волтовата система Mazda M Hybrid Boost.
По-мощната модификация на e-Skyactiv D ще гарантира ускорение от 0 до 96 км/ч за 7,4 секунди, но по-важното – среден разход от 4,4 л/100 км и емисии СО2 от 137 г/км. Версията с 200 к.с. ще предлага разход от 4,1 л/100 км и емисии СО2 от 127 г/км.
Любопитното е, че този 3,3-литров „шестак” тежи колкото 4-цилиндровия 2,2-литров Skyactiv D, внедряван в Mazda CX-5.
През 2023 г., когато двигател ще дебютира, Mazda ще представи модела CX-80, който ще е по-голям от Mazda CX-60 и ще е с три реда седалки.