Марките, на които клиентите вярват безрезервно

Агенция J.D. Power публикува индекс, показващ марките, които генерират най-голяма лоялност на клиентите към себе си

Пламен Георгиев,
Toyota Corolla Cross

, Toyota

Toyota Corolla Cross

П окупката на автомобил през последните 12 месеца бе доста сложно упражнение, тъй като автомобили липсваха, а цените на наличните скочиха неимоверно много. Но купувачите сякаш откриват начин да се справят с тези предизвикателства: придържат се към познатото.

Агенция J.D. Power публикува последния си доклад 2022 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, от който става ясно, че голям брой американци избират да заложат на същата марка, когато стане време да сменят автомобила си.

Проучването е анализирало данните за покупка на нов автомобил от 16 000 дилърства, като покрива клиентската лоялност в пет сегмента.

Porsche записва най-висок резултат (57,4%) в категорията на спортните автомобили, изпреварвайки Genesis, при която 54,6% от собствениците на стар модел на марката са купили нов на корейците. В категория Premium SUV най-голяма лоялност има сред клиентите на BMW (58,6%), следвани от тези на Lexus (56,4%).

Toyota се нарежда на първо място в сегментите на масовите леки автомобили и SUV със съответно лоялност на клиентите от 62,2% и 63,6%. В сегмента на пикапите японската марка е втора, неуспявайки да се справи с Ford (63,8%), което е обяснимо.

Данните показват, че споменатите марки са успели да се справят с проблемите по веригите на доставки, за да запазят лоялността на своите клиенти. Но топ анализаторът на J.D. Power смята, че бъдещите предизвикателствата пред компанията и индустрията може да променят тенденцията. Тайсън Джомини смята, че надпреварата на фронта на електромобилите може да промени картинката.

След като индустрията се справи с проблемите по веригите на доставки, друго предизвикателство – EV надпреварата – вероятно ще разбърка лоялността на клиентите към марките. Има елемент на риск за лоялността към марката, която може да ерозира при тези, които седят отстрани или не се движат достатъчно бързо.“

J.D. Power проучване индекс лоялност