П рез последните две години честотата на проблемите с качеството е нараснала с 30 проблема на 100 автомобила. Проблемите с качеството на автомобилите в индустрията са толкова сериозни, че Франк Ханли, директор на J.D. Power, казва, че некога не е виждал нещо подобно.
“Автомобилната индустрия е изправена пред широка гама от проблеми с качеството, феномен, който не сме виждали в 37-годишната история на индекса Initial Quality Study,” казва Хенли.
Производителите в САЩ вече изпитват средно по 192 проблема на 100 автомобила, с 12 повече спрямо 2022 г., с цели 30 повече спрямо 2021 г. Първоначалното качество е толкова лошо, че Dodge, Ram и Alfa Romeo (140, 141 и 143 проблема на 100 автомобила) са топ марките по качество в Америка. Това е доста показателно, тъй като миналата година Ram е под средния параметър за индустрията, а Alfa Romeo е на седмо място отзад напред.
Макар да не са официално класирани в индекса, тъй като имат малко модели или не се прави анализ във всички щати (пример за това е Tesla), J.D. Power стига до извода, че Tesla (257 проблема на 100 коли), Rivian (282 на 100), Polestar (313 на 100) и Lucid (340 на 100) са най-зле представящите се марки в проучването за първоначално качество. Техните лоши резултати може да подсказват какво се крие в сърцевината на проблема.
Фокусът върху техническата иновация пред надеждността води до повече проблеми. Но новите технологии не засягат само инфотейнмънт системите, причиняват проблеми с основни неща, каквито са вратите. Новите дръжки на вратите в седем от десетте най-популярни електромобила са посочени като проблем от потребители, показва проучването.
Макар клиентите да са привлечени от новите технологии и иновативен дизайн, производителите ще трябва да адресират проблемите с качеството, преди те да станат прекалено голям проблем, който купувачите да игнорират.”
Прави впечатление, че BMW е точно над прага на средния за индустрията параметър за проблемите. Но пък Toyota, Mercedes, Audi, Volkswagen и Volvo (последен) са доста назад по брой проблеми.