Махалото може отново да се обърне към физическите бутони

Това предполага бившият дизайнер на Apple Джони Айв, който предстои да прави интериора на първото електрическо Ferrari

Пламен Георгиев,
Continental дисплеи

Continental

П рез последните няколко години един от фронтовете на надпревара между компаниите бе интериорът, по-специално броят и размерът на дисплеите, които са вграждат в новите автомобили. Така стигнахме до нормата за два 12-инчови дисплея, Ford сложи 15,5-инчов „телевизор”, Mercedes монтира три екрана под един общ стъклен панел, наречен Hyperscreen и простиращ се през цялата широчина на арматурното табло.

Но все по-често вече се чуват мнения на различни дизайнери, че тази тенденция скоро ще спре. Това предстои да видим, защото преди доста години вече екстериорните дизайнери мислеха, че любовта на клиентите към SUV ще премине, но това така и не се случва.

Последният, който смята, че тенденцията с много и големи дисплеи в интериора ще се обърне, е Джони Айв, бившият дизайнер на Apple. По време на скорошна конференция по темите на дигитализацията, Айв разкри, че не е фен на многото дисплеи със сензорен контрол.

Той смята, че може би е време за завръщане (на определени места) към физическите бутони.

„Потенциално махалото може да се върне обратно, за да имаме интерфейси и продукти, които са по-тактилни и по-ангажиращи физически“, каза Айв. Водещата на интервюто изказва предположение, че автомобилите са пример за това, че се прекалява със сензорните екрани, на което Ай отговаря „например“.

Айв не е единственият, който изказва подобно мнение. Тиери Метроз, главен дизайнер на DS, наскоро каза, че целта на екипа му е да „премахне всички екрани от бъдещите ни интериори”. Шефът на интериорния дизайн на BMW i се надява, че автомобилните производители скоро ще изоставят „тези черни гланцирани повърхности”. Колегата му от Polestar също изказа мнение, че екраните в интериора са достигнали своя връх.

Айв отказа да коментира работата си, но се знае, че той бе нает да работи по интериора на първия електромобил на Ferrari. Той е съветник и по проекта за автомобил на Apple.

Джони Айв дигитализация интериор екрани дисплеи