И нтериорният дизайнер в BMW i Матиас Юнгханс смята, че скоро ще дойде краят на тенденцията да се монтират все по-големи дисплеи в интериора. Според него, тенденцията, която стартира Tesla с огромния „телевизор” в Model S, „ще остане в миналото”, а мястото на „черните стъклени повърхности” в автомобилите ще започне да се заема от технологии, способни да изпълняват задачите на дисплеите. Мнението си той изрази по време на уебинар с колеги-дизайнери от Polestar и Pininfarina.
Юнгханс предполага, че системи, работещи на основата на изкуствен интелект, ще изпълняват все повече и повече функции, като контролът им ще става и чрез гласови команди. Екраните, които днес се стремят да заемат цялото пространство на предния панел, ще станат с по-скромни размери и ще се появяват само в случай на нужда.
Други дизайнери също споделят мнението на Юнгханс. В частност, Кони Блом от Polestar смята, че тенденцията е достигнала своя пик и интересът към големите дисплеи скоро ще започне да намалява.
BMW Theatre Screen
Освен чисто модните тенденции, големите екрани често разсейват водача. С този проблем са се заели в Continental. Компанията разработи екран за пасажера, изображението на който почти не се вижда от шофьорското място: до него достига под 1% от излъчваната светлина.
Проблемът на дизайнерите е, че не конкретизират нищо. „Рано или късно” не казва много. Достатъчно е да погледнем всички нови модели, появяващи се на пазара, за да се убедим, че тенденцията на големите екрани ще остане на пазара поне още няколко години, поне. Mercedes тепърва представи своя Hyperscreen, а преди седмици BMW показа новата „седмица” с нейния BMW Theatre Screen на задните места. От него може да се гледат последните продукции на Amazon Prime с 8К качество, като на 31,3-иновият екран може да се гледа картина в три размера.
Малко изключение прави концепцията Avinua на индийската Tata, която няма нито един дисплей на арматурното табло.