К ъм днешна дата интериорните дизайнери залагат на философията на Мечо Пух – колкото повече, толкова повече. Вероятно смятат, че ако не монтират 2-3 дисплей с над 10-инчови диаметри, колите няма да имат успех. И може би са прави, защото тази им философия се базира на клиентски проучвания.
И тук не говорим само за луксозните марки – Mercedes с неговия Hypеrscreen, BMW с неговия Curved Display и 30-инчов „кино-екран” за задните места. Тук говорим и за масовите марки, като Renault и неговия OpenR с площ от 774 кв. см. Сякаш броят и размерът на дисплеите прави автомобила да изгледа по-луксозен и модерен.
Шефът на дизайна на DS е на коренно противоположно мнение. Тиери Метроз дори смята, че многото екрани на са секси, дори са „леко глупави”.
"Голяма тенденция е да имаш екрани, но аз смятам, че това е леко глупаво, защото да нямаш вече арматурно табло, само голям екран, не е нашата философия за интериора на DS," казва Метроз пред Autocar.
Нещо повече, Метроз иска да премахне всички екрани в бъдещите модели на марката.
Целта ни е да махнем всички екрани от бъдещите ни модели. Проблемът с екрана е, когато го изключиш, оставаш с правоъгълна черна повърхност с много пръстови отпечатъци. Не е много секси, не е много луксозно.”
Макар да е лесно да кажеш нещо подобно, Метроз признава, че това е голямо предизвикателство, тъй като предоставянето на нужната информация за водача е важно. Затова DS в момента проучва нова технология, която не е толкова натрапчива и добавя „повече спокойствие”.
Кога ще стане, не става ясно, но едва ли ще е скоро. Преди дни DS показа обновения модел 7, който е с дигитално приборно табло и голям дисплей на централната конзола.