Н ай-притеснителната тенденция, свързана с родния автопарк, е продължаващото му застаряване. Средна възраст на автопарка (към 2019 г.) е 18,5 години, като в ЕС средната възраст на автопарка е 10,5 години.
Това застаряване е пряко свързано с т. нар. война по пътищата. "Евростат" отчита, че България е държавата с най-много жертви при пътни произшествия в ЕС за 2018 г. - 89 на 1 млн. души население. Средната смъртност в ЕС е 51 човека на 1 млн. население.
Високата смъртност по пътищата и застаряването на автопарка са константни през последните години. По същия начин константна остава и любовта на българина към Volkswagen. През 2020 г. у нас отново най-много регистрирани ППС са с марка VW – 29 614. Челото допълват Mercedes и BMW със съответно 24 191 и 15 282 бройки. За цялата година регистрираните ППС са 241 302.
Така стигаме до общия брой регистрирани ППС у нас, който възлиза на 3 810 700. От тях най-много са возилата на Volkswagen – 472 511, като 280 529 от тях са на възраст над 20 години. Opel продължава да държи втората позиция с общо регистрирани 338 922 автомобила (192 906 над 20-годишна възраст). Третата позиция е за Mercedes с регистрирани 306 231, от които 129 534 на възраст над 20 години.
От регистрираните в България 2 866 763 леки автомобила, на бензин са 1 170 264, а на дизел – 1 332 144. Тенденцията за електрификация ни подминава много далеч, тъй като у нас към момента има регистрирани само 1933 електрически автомобила.
Коронавирусът удари много силно продажбите на нови автомобили у нас. Това обаче не попречи на Dacia да е най-продаваната марка у нас за осма поредна година, реализирайки 3643 продажби на нови коли през 2020 г. През тази година марката ще лансира третото поколение на Dacia Sandero и третата революция на марката в автомобилната индустрия – достъпния електромобил Dacia Spring.
С продадени 3204 нови коли през 2020 г., Renault заема второто място по продажби за шеста поредна година у нас. Със своите 1466 продажби Renault Clio е най-продаваният нов автомобил в България.