SUV-бумът продължава да се развива. През първата половина на годината на този тип каросерия се пада 50% от новите регистрации в Европа. Процентът в САЩ е 53, а този в Китай – 47.
Причините за това са добре известни: високата шофьорска позиция, атрактивен дизайн, голям вътрешен обем, много опции, комфорт и т.н.
Но има нещо иронично в цялата тази тенденция. Модерните SUV са преки наследници на офроудърите, появили се на сцената през 40-те години. Става въпрос за грубите превозни средство със задвижване на четирите колела, използвани първоначално предимно от армията. За да наберат популярност сред клиентите, SUV се нуждаят около половин век, докато Ford Explorer дава начален тласък на сегмента в САЩ. В Европа тези автомобили са по-популярни и от по-рано, но никога не са били средство за масов транспорт.
През целият този период сърцето на офроудърите винаги е било едно: възможността за покоряване на пресечен терен с помощта на задвижване на четирите колела.
През 2011 г., когато малките SUV все още не са толкова популярни, 4х4 задвижването съставлява 62% от микса в Европа, 59% е той в САЩ. Към този момент SUV все още се асоциира с офроуд шофиране.
Балансът започва да се променя, когато производителите започват да предлагат по-достъпни SUV-модели от клас В и С. Както сами може да се досетите, повечето от тях дори нямат 4х4 задвижване.
Данните на JATO Dynamics показват, че само 23% от продадените SUV в Китай между януари и юни са оборудвани със система за задвижване на четирите колела. В Европа този дял е 36%.
Само САЩ е изключени от общата тенденция. Зад Океана процентът на SUV автомобилите с 4х4 е 73. Това не е изненада, тъй като там клиентите предпочитат големите модели от калибъра на Chevrolet Suburban, които по подразбиране са с 4х4.