Този всъдеход от старата школа стъпва официално на българския пазар

Ineos Grenadier е британски продукт, ще се произвежда в завод на Mercedes, двигателят е на BMW, а тук ще се продава и обслужва от официалния представител на Mercedes.

,
Ineos Grenadier

, Ineos Automotive

Ineos Grenadier

А ко погледнем пазара на нови автомобили, ще открием само два типични офроудъра – G-Class и LR Defender, които могат, но едва ли собствениците им ще ги цапат много. Е, този всъдеход е произведен единствено и само с цел да е в кал и гази най-недостъпните места.

Зад проекта стои името на Джим Ратклиф, изпълнителен директор на химическия гигант INEOS и един от най-богатите хора във Великобритания. Същият е бил особено недоволен от „смъртта” на предишното поколение Land Rover Defender, затова поръча създаването на истински всъдеход, повлиян в голяма степен именно от този Defender. И, по стара британска традиция, той нарича отрочето си на пъба, в който се ражда идеята: The Grenadier.

Ineos Automotive

Продуктът, който виждате на снимките, трябваше да мине през адвокатски размени на документи и сложни фрази, причина за което е очевидната визуална прилика с класическия Defender. Но важното е, че инженерната част от проекта е извършена от Magna Steyr (същата компания, която е отговорна за G-Class), двигателят е редови 3,0-литрови „шестаци” (дизелови и бензинови) от BMW, а производството ще се извършва в завода на Mercedes в Хамбах, Франция. За същия компанията е похарчила 9-цифрена сума, за да го приходи за EQA и EQB, но в крайна сметка избра да премести производството им в Унгария. Затова INEOS успя да купи един на практика нов завод. В него ще продължи още няколко години да се произвежда електрическият smart Fortwo.

Ineos Automotive

Grenadier умишлено изглежда ретро, умишлено предлага този интериор (с широката централна конзола и безбройните бутони върху нея), но най-интересното – за разлика от независимото окачване на новия Defender, тази машина разчита на любимата на всички истински офроудъри рама, а не самоносеща каросерия. Това значи, че е мислено само за офроуд шофиране, асфалтът е оставен на заден план. Имаме раздатъчна кутия и блокируем централен диференциал. Опция ще са предният и задният блокируеми диференциали. Няма въздушно окачване и адаптивни амортисьори. Целта е да се предложи един здрав, надежден и много способен извън пътя всъдеход, който е и много по-евтин от аналозите си.

Ineos Automotive

И тук идва интересното: търговец в България е „Силвър Стар Моторс” в София. INEOS вече работи с ритейла, за да създаде своя търговски обект и да бъде готов да посрещне клиенти през следващите няколко месеца. Ритейл обектът ще отвори врати през лятото. Партньорът, заедно със своите сервизи, ще формират гръбнака на сервизната мрежа в България.

Технически спецификации на INEOS Grenadier и цени за България ще бъдат в близките месеци.

INEOS Ineos Grenadier всъдеходи