Кризата e повсеместна, автомобилният бранш затваря заводи и съкращава хиляди в Европа

Тази година новините по темата са много и постоянни, даваме обобщение на всичко, което се знае по темата до момента

Пламен Георгиев,
Ford завод поточна линия Кьолн

Ford

Р едица автомобилни компании в Европа обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места, изправени пред слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на китайските компании и по-бавен от очакваното преход към електрическа мобилност.

Агенция БТА предава обобщените от „Ройтерс“ намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на производствени мощности.

Feintool

Швейцарският автомобилен доставчик Feintool съобщи на 3 декември, че ще затвори един от своите обекти в Германия и ще съкрати до 200 души от персонала.

Valeo

Френската компания за автомобилни части Valeo планира да съкрати около 1000 работни места в Европа, казаха в края на ноември източници. Усилията за преструктуриране ще доведат до затварянето на два френски завода на компанията.

Stellantis

На 26 ноември концернът обяви плановете си да затвори завода си за Vauxhall в Лутън, Великобритания, като повече от 1000 работни места там са застрашени.

Компанията многократно е спирала дейността на основния си завод в Италия "Мирафиори" заради ниско търсене, по-конкретно на електрическата версия на новия Fiat 500.

Bosch

Германската компания Bosch, най-големият доставчик на авточасти в света, планира до 2032 г. да съкрати 5500 работни места, предимно в германските си обекти, и да намали работното време на някои служители. Това съобщиха от компанията на 22 ноември.

Ford

На 20 ноември американският автомобилен производител заяви, че ще съкрати 4000 работни места, предимно в Германия и Великобритания, представляващи 14% от неговата работна сила в Европа.

Michelin

Френският производител на гуми ще затвори два обекта в Западна Франция, при което ще бъдат засегнати около 1250 работни места.

Schaeffler

Засегнат от слабо търсене от страна на автомобилни и промишлени клиенти, германският производител на автомобилни части Schaeffler обяви на 5 ноември, че планира да съкрати 4700 работни места, предимно в Германия.

Усилията за преструктуриране на компанията ще включват и затваряне на производствени съоръжения в Австрия и Великобритания.

Volkswagen

В Германия автомобилната група VW предупреди за възможно съкращване на хиляди работни места и евентуално затваряне на два (или дори три) заводи в Германия на фона на водените със синдикатите преговори относно намеренията ѝ за намаляване на разходите.

Наскоро се реши и съдбата на завода в Брюксел, където около 3000 служители произвеждат Audi Q8 e-tron, заради ниското търсене на нейните електромобили от по-висок клас.

Daimler Truck

Най-големият производител на камиони в света съобщи на 1 август, че ще съкрати работното време и ще замрази наемането на служители в подразделението си за производство на камиони в Германия.

заводи криза с чипове съкращения Европарламент