Е вропейските автомобилни производители са изправени пред задълбочаващи се предизвикателства, тъй като търсенето на електромобили е разочароващо и разходите се покачват, като причина за последното са и по-строгите нови разпоредби на Европейския съюз за намаляване на въглеродните емисии.
Автомобилната индустрия в ЕС все още е под „повече от 2 милиона превозни средства на пазара и в заводите“ в сравнение с нивата преди пандемията, казва Сигрид де Врис, генерален директор на АСЕА, на 25 септември в интервю за Bloomberg Television.
Това създава много напрежение – понякога го наричаме почти перфектната буря.“
Базираната в Брюксел Европейска асоциация на производителите на автомобили (ACEA) миналата седмица призова за „спешни действия“ преди по-строгите цели за емисиите СО2 на ЕС, които трябва да влязат в сила през 2025 г., което потенциално може да струва милиарди евро глоби за някои от тях точно когато китайски производителите на електромобили увеличават продажбите в региона.
Въпреки че автомобилните производители в ЕС остават ангажирани със зеления преход, регулаторите трябва да бъдат по-„гъвкави“ и да намерят начини да подкрепят по-добре индустрията.
„В момента водим много разговори“, казва де Врис. „Ние информираме политиците за това какъв е проблемът, какви са опасенията, каква е основата на тези опасения.“
Продажбите на електромобили в Европа не отговарят на очакванията, след като различни страни, включително Германия, намалиха стимулите.
Спадът в производството на автомобили в Италия също беше обект на внимание, което накара правителството на Джорджия Мелони да търси преосмисляне на правилата на ЕС.
Volkswagen Group този месец очерта планове за затваряне на заводи в Германия за първи път в историята си, за да спести разходи.
Смята се, че автомобилният производител ще бъде изправен пред най-високите глоби като част от целите на ЕС за намалени емисии на CO2 в цялата гама от следващата година.