Китайците искат повече от собствеността си в Daimler

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

О чевидно е, че в бъдеще все по-често ще виждаме новини, обвързващи доскоро несъвместими партньори. Когато китайците от Geely придобиха близо 10% от Daimler, в Германия настана драма, но китайците увериха, че нямат намерение да атакуват за още по-голям дял от акциите на концерна. Тогава босовете на концерна бяха хванати неподготвени и трябваше да влязат в обяснителен режим, който тепърва ще се развива.

Сега нещата се променят, но вероятно именно Daimler е този, който е потърсил китайците, познати с дълбокия си джоб. Дитер Цече призна, че се водят преговори с Geely за разширяване на тяхното сътрудничество, макар германските власти да предприеха мерки, за да предпазят индустрията от китайската заплаха. Панът е да се купят дялова в родни компании, включително автомобилни, за да се предотврати нежелано чуждо изкупуване. За такова в момента потенциал имат само китайците.

Президентът на Geely е най-големият акционер в Daimler

Volvo: Китайските коли са по-качествени от европейските

След като бе купен от китайски собственик, Volvo изживява своя Ренесанс. Сега става ясно, че явно не само китайскит

По този повод Цече, изпълнителен директор на Daimler, заявява: „Държави, които преследват индустриални политики, обикновено не са конкурентни, ние не сме искали подобни мерки.”

Босът на Daimler отказа да коментира в подробности своето признание, но подхвърли, че „водим преговори по други теми, които имат по-голямо измерение”, предава Reuters.

Напомняме, че през февруари 2018 г. Ли Шуфу, основател на Geely, придоби 9,69% от акциите на Daimler, плащайки за тях около $9 млрд. По този начин китайската компания стана най-големият акционер в концерна. От онзи момент между двете компании текат преговори, но единственото им (за момента) съвместно начинание е джойнт-венчър за услуга за споделено пътуване.

Когато сделката стана факт преди година, близък до Шуфу източник разкри, че той вярва, че в новата конкурентна среда ще оцелеят един, два или три производителя, като твърдо вярва, че обединението между автомобилните производители е начинът за това оцеляване.

Смята се, че Geely търси достъп до технологиите на Mercedes за електрически автомобили и камиони, за да може китайската компания да се конкурира със строгите изисквания за намаляване на вредните емисии в Поднебесната империя.

Daimler благодари на работниците си с по 5000 евро

Защо електромобилите са такъв хит в Норвегия

Студеното време изяжда „живота” на електромобилите

Източник на статията: Vesti.bg

Дитер Цече Geely Daimler