Д ни, след като Илон Мъск най-сетне придоби Twitter, започнаха първите реакции от страна автомобилни компании - те спират да рекламират във (все още) една от най-популярните социални платформи.
Не го казват директно, но обяснението е просто - не искат да финансират пряк конкурент (Tesla) във все по-ожесточаващата се битка на пазара на електромобилите. Тук може да се разсъждава много по отношение и на алгоритми и т.н.
Има и друга причина, която следва основната - че Twitter вече е част от империята на най-богатия човек в света. Заявеното от него желание да въведе абонамент от 8 долара на месец за потребителите, които искат да сертифицират своите акаунти като уникални. Това е т.нар. “син туитър” и една от ползите е, че виждате по-малко… реклами.
Ето как реагираха някои от най-големите фирми и марки на сделката на годината в големия бизнес.
Volkswagen Group
Първо излезе Audi of America и заяви, че временно спира рекламата в Twitter, като ще продължи да следи ситуацията. Часово по-късно VW Group направи същото, повтаряйки съобщението на щатския клон на Audi.
Нещо повече компанията-майка призова марките си също да се въздържат от наливане на пари в Twitter.
Ford
Говорител на Синия овал заяви пред CNBC, че концернът не смята да влага средства в платформата, но не го е правил и преди. Така че тук просто няма промяна на политиката.
General Motors
Беше първата автомобилна компания, която заяви, че излиза от Twitter като рекламодател. GM обясни, че иска да види накъде ще поеме мрежата. И че е напълно нормално да “паузира”, предвид обстоятелствата.
Stellantis
Заяви, че ще прояви “бдителност” по отношение на Twitter. Ще наблюдава всички социални мрежи, с които е имала или има бизнес отношения. Въпросът е доколко дадена платформа отговаря на стратегията на Stellantis в даден момент.
Помним как Citroen каза “здрасти” от платформата на “един от своите конкуренти”. Чувство за хумор никога не е излишно.
American Honda
Разпространи съобщение, в което се казва, че в миналото е рекламирала в Twitter, но сега това място не е част от плановете й за тази дейност.
Nissan
Отказа да коментира конкретно за Twitter, но разпространи позиция, в която казва, че рекламната й стратегия се основава на това доколко, как, кога и къде трябва да се влагат пари, за да се промотират дадени модели.
Hyundai
Следим промените в Twitter, по същия начин, по който го правим с всички останали социални мрежи, посочи корейският гигант. Не стана ясно какво точно ще предприеме Hyundai, явно решението там предстои.
Toyota
Засега отказва коментар пред Automotive News Europe и други медии.