В чера новината за уволнението на ръководството на Twitter обиколи медиите по света. Днес General Motors се включва в новинарския обмен, тъй като спря рекламата си в социалната мрежа. Това е повече от логичен ход, тъй като с тези пари концернът ще подхранва най-върлия си опонент.
За момента се казва, че този ход е временен, за да разбере производителят от Детройт посоката, в която ще поеме Twitter. GM е първият от големите производители, които предприемат подобен ход.
“Сътрудничим си с Twitter, за да разберем посоката, в която платформата ще поеме при новия собственик. Тъй като това е нормалната практика при значителна промяна в медийната платформа, ние поставихме временно на пауза нашата платена реклама. Връзката ни с клиенти в Twitter ще продължи“, казаха от компанията пред CNBC.
Други се опитаха да се пошегуват със смяната на собствеността, като Citroen написа в профила си следното: „Привет на социалната медийна платформа, собственост на един от нашите конкуренти.”
Хенрик Фискер отдавна пое в друга посока. Дизайнерът и Главен изпълнителен директор на Fisker въобще не дочака развръзката на мелодрамата със закупуването на Twitter от Илон Мъск. Той изтри профила си в същия ден, в който стана ясно, че Мъск ще купува компанията. Fisker обаче остава в платформата.
Според Wall Street Journal, около дузина компании се спрели на пауза своите реклами в платформата. Илон Мъск се обърна към рекламодателите с много дълъг пост, който не се помести в нормалната текстова форма.
Dear Twitter Advertisers pic.twitter.com/GMwHmInPAS
— Elon Musk (@elonmusk) October 27, 2022
В него той казва, че „рекламата, когато е направена правилно, може да ви зарадва, забавлява и информира; може да покаже услуга или продукт... за които никога не сте подозирали, че съществуват, но са подходящи за вас... Рекламите с ниска релевантност са спам, но много релевантните реклами всъщност са съдържание!“
Той благодари на онези, които продължават да рекламират с платформата, завършвайки поста си така: „Нека изградим нещо необикновено заедно“.
Засега General Motors няма да прави нищо заедно с Мъск и Twitter. Ще последват ли и други производители на автомобили? Само времето ще покаже.