Е дна ли има човек, който да не е чувал за Мистър Бийн, чието истинско име е Роуън Аткинсън. Освен с прословутата си комедийна роля, той е известен и със страстта си към автомобилите. Сред акцентите в колекцията му изпъква един от най-известните довоенни състезателни автомобили – BMW 328 Roadster. Има Aston Martin V8 Zagato, имаше McLaren F1, но това са само част от акцентите.
Интересното е, че Аткинсън е бил и състезател в миналото си, но бързо открива, че се справя по-добре като комик. Но това не слага край на връзката му със състезателните автомобили. Той продължава да търси и колекционира впечатляващи машини, сред които и рали коли. Тази на снимките имаше място в колекцията му, но ще бъде продадена.
След 1986 г., когато прословутата Group B бе забранена след няколко катастрофи, автомобилите от Group A излизат на сцената. Това са модифицирани серийни автомобили. За целта производителят трябва да изработи определен брой (2500) коли от даден модел, за да може да хомологира състезателната кола за участие във WRC. Те трябва да са с 4х4 и 2,0-литров турбо двигател.
В началото на 80-те години Lancia лансира хечбека Delta. Никой не се впечатлява от визията му. Но скучната визия не остава такава през целия жизнен цикъл на модела, напротив. Процесът на усъвършенстване (за пътя и рали гонките) е постоянен. Резултатът е, че същият този скучен (при появата) си автомобил печели 6 поредни титли при производителите и 46 състезания.
Delta излиза на сцената на автомобилното изложение във Франкфурт през 1979 г. По онова време за задвижване се използва 1,3-литров мотор. Два фейслифта и 12 години по-късно, Delta получава последните подобрения, които носят четирите кръгли фара и 4-цилиндров турбо двигател. Lancia продължава да произвежда HF Integrale до 1995 г., докато останалата част от гамата на Delta излиза в пенсия през 1993 г.
Италианците представят Delta HF Integrale Evoluzione II през 1993 г. Тя е оборудвана с подобрено окачване с по-дълъг ход, което означава, че в предния капак е отворена дупка за монтирането по-високите носачи. Инженерите трябва да намерят решение да покрият по-широките предна и задна следи. Затова калниците са толкова издути. Моделът разчита и на регулируем заден спойлер с три позиции.
Но един от най-важните компоненти е задвижването на четирите колела. Моделът е оборудван с централен диференциал, който изпраща 53% от въртящия момент към задните колела и 47% към предните. Отзад е монтиран Torsen диференциал с ограничено приплъзване.
Редовият 4-цилиндров агрегат е ограничен до 2,0 литра работен обем. Той е с принудително пълнене и междинен охладител. Мощността му е 218 к.с. и 314 Нм въртящ момент. Ускорява модела до 100 км/ч за 5,7 секунди.
Същият този автомобил Роуън Аткинсън ще продаде на Silverstone Auctions на 25 февруари. Автомобилът е в редкия за модела цвят Lord Blue. Първоначално е произведен за японски клиент. По-късно колата се връща на Острова, а през 2021 г. Аткинсън я купува със само 87 000 км на километража. Той е добавил около 2000 км, така че колата ще бъде продадена с пробег малко под 90 000 км.
През 2021 г. една Delta HF Integrale Evoluzione II бе продадена за почти $90 000, а през декември 2022 г. друга си намери нов собственик за $150 000. Много е вероятно този конкретен модел да смени собствениците за повече, тъй като все пак настоящият й е Роуън Аткинсън, носител на Ордена на Британската империя.