Lancia Delta HF Integrale е конструирана, за да може да бъде хомологирана състезателната версия за златната ера на Група А в рали спорта. Това е автомобилът, с който Юха Канкунен става първият пилот, който защитава световната си титла през 1987 г., след като по много драматичен начин става за пръв път шампион предходната година с Peugeot. Макар да побеждава Мики Биасион, толерирането на италианската звезда от тим шефа на Lancia кара Юха да напусне в посока Toyota.
Завръщането му в Lancia става през 1990 г., но тогава няма никакъв шанс да се пребори с изгряващата звезда Карлос Сайнц, който печели с бившия му отбор. Но Канкунен печели третата си титла година по-късно. Той взима три победи, а преди последния старт във Великобритания, Сайнц води на финландеца с точка. Но Канкунен печели и RAC Rally (Сайнц е трети), с което става трикратен световен шампион. На следващата година Сайнц си отмъщава.
Това връщане назад към историята на рали спорта е важно, защото именно Юха Канкунен е посланик на Maturo Stradale, поредното възраждане на Lancia Delta Integrale, което обещава емоциите и вълнението на оригиналната бегачка от Група А.
Maturo Competition Cars е нидерландска компания за реставрация, която през последните пет години работи по Delta. Новата Stradale ще бъде произведена в тираж от само 10 бройки (всяка една с колосална цена).
Всяка ще е изградена на базата на съществуващо шаси на 16v Integrale, но разглобено до съставните й части и след това заздравена с над 250 нови заваръчни точки, които увеличават здравината на усукване. За това допълнително се грижи и интегрираният ролкейндж.
Към шасито се монтира поръчкова карбонова интерпретация на оригиналното купе на Delta Group A. Композитното купе спестява 50 кг, като така общото намаление на теглото е 140 кг (до 1190 кг) спрямо уличната Delta EVO.
Под карбоновия преден капак е монтиран е монтиран 2,0-литровият двигател Lampredi на Integrale, но изцяло преработен с нови глави на цилиндрите, бутала, колянов вал, мотовилки, инжектори, клапани и турбо. Всмукателният колектор също е увеличен, което спомага за увеличение на налягането от 1,2 до 1,8 бара. Резултатът от всичко това е постигане на мощност от 380 к.с. и над 500 Нм въртящ момент.
Нужното внимание е било обърнато и на 5-степенната механична кутия, която е заздравена, за да поеме по-високата мощност на двигателя. Мощността се пренася към четирите колела посредством нови диференциали с ограничено приплъзване на двете оси.
Спирачките са взети директно от рали автомобилите от Група А, които са без хидравлика, а спирачните дискове са с размер 330 мм отпред и 282 мм отзад. Те са скрити зад оригинални 17-инчови EVO Corse ковани джанти.
Амортисьорите са регулируеми, хидравлична система позволява промяна на височината на пътния просвет. Има три настройки, включително режими Rally, Race и Highway, които комбинират различен просвет и твърдост на амортисьорите.
В интериора има нови елементи по таблото, централната конзола и вратите. Седалките са карбонови Sparco „корита”, като има опция за запазване или премахване на задните седалки. Приборното табло е ново, което важи за волана, скоростния лост и лоста на ръчната спирачка.