Stellantis и Renault се обръщат към собствената работна сила, за да се справят с недостига на шофьори на камиони, а оттам и с доставката на стотици, може би и хиляди коли, пише Autonews.
Знаете, че това започна да се случва още в пандемията, така дилърите и клиентите не можеха (и още не могат да се сдобият с поръчаните возила).
Stellantis оферира с имейли и плакати в някои от своите заводи работниците, за да ги убеди да седнат зад волана на големите машини. Около 140 служители, главно от Франция, Испания и Италия, вече са се записали, съобщи компанията.
Конкурентът Renault започва процес на обучение на свои служители за персонал на Adecco Group, за да могат да получат шофьорски книжки в тази категория, заяви говорител на френския бранд.
Същото се случва и със Stellantis, като концернът плаща за обучение и таксите, необходими за шофьорските книжки. Производителят също така обмисля закупуването на собствени камиони, за да се справи с логистичните проблеми.
Недостигът на шофьори остави хиляди коли, блокирани в завода на Stellantis в Сошо в Източна Франция в края на миналата година, принуждавайки компанията да паркира много от тях на изоставено летище наблизо.
Volkswagen също беше засегнат от подобни проблеми, като му се наложи спешно да търси шофьори.