И работник, и шофьор: как компаниите решават казуса с доставките

Stellantis и Renault се обърнаха към собствените си служители в заводите. Обучават ги, плащат им курсовете и книжките

камион коли

, iStock

Снимката е илюстративна.

Stellantis и Renault се обръщат към собствената работна сила, за да се справят с недостига на шофьори на камиони, а оттам и с доставката на стотици, може би и хиляди коли, пише Autonews.

Знаете, че това започна да се случва още в пандемията, така дилърите и клиентите не можеха (и още не могат да се сдобият с поръчаните возила).

Stellantis оферира с имейли и плакати в някои от своите заводи работниците, за да ги убеди да седнат зад волана на големите машини. Около 140 служители, главно от Франция, Испания и Италия, вече са се записали, съобщи компанията.

Конкурентът Renault започва процес на обучение на свои служители за персонал на Adecco Group, за да могат да получат шофьорски книжки в тази категория, заяви говорител на френския бранд.

Същото се случва и със Stellantis, като концернът плаща за обучение и таксите, необходими за шофьорските книжки. Производителят също така обмисля закупуването на собствени камиони, за да се справи с логистичните проблеми.

Недостигът на шофьори остави хиляди коли, блокирани в завода на Stellantis в Сошо в Източна Франция в края на миналата година, принуждавайки компанията да паркира много от тях на изоставено летище наблизо.

Volkswagen също беше засегнат от подобни проблеми, като му се наложи спешно да търси шофьори.

доставки камиони шофьорска книжка шофьори Volkswagen Group Renault Stellantis