Dacia регистрира рекордни продажби със своите базови и по-евтини автомобили през 2022 г. и вече разчита да привлича нови клиенти от цяла Европа, които са се отдръпнали от други марки заради по-високите цени, предаде “Франс прес”, цитирана от БТА
Румънската марка достигна пазарен дял от близо 9 на сто във Франция през 2022 г.
Компанията продаде 130 000 автомобила, което е увеличение с 4,5 на сто на годишна основа на пазар, който все още показва бавен темп на растеж.
Френските улици вече са пълни с коли като Sandero и Duster, които са на цени от около 11 500 и 17 500 евро. Те се конкурират с други по-малки модели като FIAT Panda или корейските коли.
Но Dacia бележи ръст в почти цяла Европа, където румънският бранд е един от малкото, който с ръста си от +13,8 на сто се доближава до нивата на продажбите на Toyota и Kia, а Volkswagen, Peugeot и компанията-майка Renault са отчели спад.
В тези неспокойни времена да се концентрираш върху базови модели е стратегия, която работи, коментира Чигдем Джерит, анализатор от Fitch.
Търсенето на пазара продължава да е устойчиво и продажбите нарастват въпреки проблемите с веригите за доставки през цялата година", подчертава тя.
Нещо важно Dacia продава основно на физически лица, а този канал е смятан за най-доходоносен, тъй като предполага най-малко отстъпки и преговори.
Марката обаче иска да подобри имиджа си - това е мисията, която Лука де Мео, изпълнителният директор на групата Renault повери през 2020 г. на сегашния шеф на Dacia Денис льо Вот.
Германските мениджъри, които не искат да отделят 45 000 евро, за да сменят автомобила си, трябва да се обърнат към нас, коментира Льо Вот. - Напът сме да преминем от евтини автомобили към по-добро съотношение качество-цена.”
За да привлече по-голяма клиентела в Германия и Великобритания, Dacia ще модернизира Duster в началото на 2024 г., но ще предложи и по-голям и по-елегантен модел - Bigster.
През миналата година марката възприе по-модерно лого, нови цветове, по-високо оборудване, промени в своите дилърства и центрове…
С оглед на това, че Renault се обръща към електрическите автомобили и по-високите класове, които са доста по-скъпи, то Dacia трябва да се конкурира в средния клас.
Тя вече разполага с електрическия Spring, който се продава много добре, а първият й хибрид Jogger скоро ще е в дилърствата.