И Honda се била объркала, връща се към ДВГ и хибридите

Следващото поколение японски модели в Щатите ще са хибридни и на нова, по-лека платформа... и нов V6

Пламен Георгиев,
Honda Civic US

Honda

П реди няколко години Honda обяви, че електромобилите са бъдещето. Нещо повече, компанията обяви партньорство с General Motors, което трябваше да постави компанията много напред в електрическата надпревара в САЩ, използвайки платформата Ultium на GM, а в последствие трябваше да бъде лансирана технология с твърдотелни клетки.

Е, малко от това е актуално към днешна дата. Напротив, посоката се променя отново към ДВГ, по-специално към разработването на нова платформа за средноразмерни хибриди и хибридна система, както и и нов V6 за по-големи модели, тъй като преходът към електрическа мобилност не върви според очакванията.

Новата платформа, която ще бъде внедрена в моделите от 2027 г. или по-късно, ще бъде проектирана за хибриди, но може да се използва и за чисто конвенционални автомобили. Honda обяви, че платформата ще бъде с около 90 кг по-лека от тази на сегашните модели.

Тук трябва да отбележим, че всичко това се отнася за САЩ, което вероятно ще е проблем за операциите и продажбите в Европа, където за момента все още се върви по план с електрификацията.

Вторият по големина японски автомобилен производител след Toyota прави всичко възможно да бетонира позициите си в щатите, тъй като е изправен пред силна конкуренция в Китай и други пазари, като същевременно се бори с вносните мита и ценовия натиск в Северна Америка.

Автомобилният производител се стреми да използва платформата за споделяне на повече от 60% от частите, както и да приеме модулна архитектура, с цел намаляване на разходите и ускоряване на разработката.

Компанията заяви, че промените ще подобрят стабилността и управлението при шофиране. Honda ще позиционира батериите на платформата около центъра на автомобилите, вместо отзад, и ще регулира натоварването за различно тегло на моделлите, използвайки по-малко уникални части.

Компанията също така представи прототип на хибридна система с голям размер, която обмисля за модели в D-сегмента или по-големи до 2030 г., потенциално насочена към северноамериканския пазар, където търсенето на по-големи превозни средства остава силно.

Представянето идва, след като Honda обяви през май, че планира да пусне 13 хибридни модела от следващо поколение в световен мащаб през четирите години, считано от 2027 г. Целта е да продаде от 2,2 милиона до 2,3 милиона хибрида до 2030 г., в сравнение с 868 000 продадени миналата година, в сравнение с общите продажби от 3,8 милиона през 2024 г.

Източник на статията: reuters.com

платформи Honda двигатели V8