Ч акахме я отдавна, ето че Honda Prelude вече е в Щатите, а в началото на 2026 г. ще дойде и в Европа. Така японската марка възражда един от най-емблематичните си модели. За съжаление, въпреки елегантната форма и двувратия дизайн, това не е спортен автомобил. Всъщност самата Honda нарича новия Prelude гранд турър.
Новият Prelude е изграден на същата платформа и използва същия хибриден силов агрегат на Civic Hybrid. В основата му е 2,0-литров атмосферен четирицилиндров двигател, произвеждащ 141 к.с. при 6000 об/мин и 182 Нм въртящ момент. Електромоторът генерира 181 к.с. и 315 Нм, но поради начина, по който различните агрегати генерират мощността си, комбинираната мощност е само 200 к.с. и 315 Нм.
Подобно на други хибриди на Honda, електродвигателят директно задвижва предните колела. За да осигури известно ниво на ангажираност на водача, системата за линейно управление на предавките симулира смяната на предавките.

Honda
Режимът S+ Shift задържа оборотите, активира перата за превключване на волана и осигурява синхронизиране на оборотите при превключване надолу, давайки на водачите нотка театралност, която биха очаквали в спортен автомобил.
Макар че в задвижния агрегат на Prelude има много малко спортни елементи, шасито е малко по-различно. То включва същото двуосно предно окачване, както и същите широки предни и задни следи като настоящия Civic Type R, може би най-прецизният автомобил с предно задвижване на пазара в момента. Адаптивните амортисьори обаче са пренастроени с по-меко калибриране, което по-добре се съгласува с характера на гранд туръра на Prelude. Спирачките също са взети директно от Type R. Една от разликите е, че Prelude няма същите масивни гуми с размер 265 като Type R, а вместо това е с по-малки гуми 235/40R19.

Honda
Функцията, специално разработена за Prelude, е Honda Agile Handling Assist, която обещава фин контрол на предаването на мощността към пътя и спирачките, за да подобри управлението и увереността на водача.

Honda
Купето (конфигурация 2+2) на Prelude заимства много от други модели на Honda, като Civic, включително волан с плоско дъно, 10,2-инчово приборно табло и 9-инчов централен дисплей с безжични Apple CarPlay и Android Auto. Това, което го отличава, е използването за пръв път на асиметрична опора на седалките от Honda, проектирана да балансира фокуса върху водача с комфорта на пътника. Стандартно моделът идва с Bose Centerpoint с осем високоговорителя. Пакетът от функции за безопасност Honda Sensing също е стандартен.