Големите немски марки искат връзки с Китай, масовите производители – рестрикции

Шефовете на BMW, Mercedes и VW явно не се чувстват застрашени от надигащата се китайска вълна, която заплашва да отнесе някои от масовите производители

Пламен Георгиев,
Оливер Ципсе

BMW

Е лектрификацията на автомобилната индустрия е път за Германия и Китай да разширят сътрудничеството си, казва Оливер Ципсе, изпълнителен директор на BMW.

Колегата му от Mercedes-Benz, Ола Калениус, казва, че митата и търговските бариери с Китай не са пътят за развитие.

„Трябва да поддържаме свободната търговия“, казва той, като същевременно повтори казаното от Ципсе относно желанието на BMW Германия и Китай да създадат по-дълбоки отношения.

И двамата изпълнителни директори взеха участие в китайския World New Energy Vehicle Congress, проведен за пръв път извън пределите на Китай, по време на изложението IAA Mobility в Мюнхен.

Изпълнителният директор на Volkswagen Group Оливър Блуме, чиято водеща марка тази година вероятно ще загуби титлата на номер 1 по продажби от BYD в Китай, казва, че германският гигант иска да бъде в челната тройка в Китай по общи продажби. Той също така иска VW да остане най-продаваната международна марка на най-големия автомобилен пазар в света.

Китай за нас е фитнес център“, казва Блуме на конгреса. „Трябва да работим по-усилено и по-бързо, за да сме в крак с динамиката на пазара. Целта ни е да останем силни.“

Ципсе използва конгреса, за да призове Китай да разшири своята водородна мрежа в градските райони.

„Необходими са същите политически стимули като за електромобилността, за да може водородът да постигне пробив“, коментира той.

По време на същата реч той казва, че BMW може да стигне до монтиране на технология за водородно задвижване в бъдещите модели, базирани на Neue Klasse.

„Уверени сме, че горивните клетки и BEV се допълват взаимно”, завършва той.

Архитектът на стратегията за масово разгръщане на електрическата мобилност в Китай е убеден, че водородните автомобили ще играят важна роля в страната. Те ще са от ключово значение, особено в северозападната част на Китай, където разстоянията между градовете са големи и навлизането на електрически автомобили остава слабо, коментира Уан Ганг, бивш министър на науката и технологиите.

„Първо трябва да изградим зелена водородна система“, казва Уан. В някои региони плъг-ин хибридите и водородните автомобили може дори да са по-разпространени от електрическите модели, добавя той.

Хилдегард Мюлер, президент на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), казва на конгреса, че от 2023-27 г. автомобилните производители и доставчиците в страната ще инвестират общо 250 милиарда евро в преминаването към електрификация. Тя допълни, че прекъсване на връзките между Германия и Китай не е практично.

Какво ли ще се случи, ако анализът на UBS Group излезе верен? Той предвижда китайските производители почти ще удвоят своя дял на световния автомобилен пазар до 33% до края на десетилетието.

А какво ще стане, ако Китай нападне Тайван? Да не се стигне до масово напускане като в Русия, че в Китай всеки производител има поне по един завод, поне?

Източник на статията: autonews.com

Китай Ола Калениус Оливер Ципсе