О т доста време се занимаваме с темата за заплахата, която китайските производители отправят към европейските марки. Изложението в Мюнхен дава доста нагледна информация, тъй като 41% от изложителите са азиатски компании.
Сега идва поредният анализ по темата, този път на UBS, който за пореден път потвърждава това, за което шефовете на Renault Group и Stellantis, съответно Лука де Мео и Карлос Тавареш, предупреждават от години. И той е подкрепен с цифри за още по-голяма тежест.
Водени от BYD, китайските производители почти ще удвоят своя дял на автомобилния пазар до 33% до края на десетилетието, казва същият този доклад на UBS Group, предава Automotive News.
Докато BMW и Mercedes-Benz представяха следващите си поколения електромобили, които ще излязат на пазара през 2025 – 2026 г., китайците са готови сега.
Световната автомобилна индустрия ще претърпи сеизмични промени през следващите 10 години,” казва шефът на аналитичното автомобилно подразделение на UBS за Китай.
Докладът предвижда свиване на световния пазарен дял на западните производители до 58% през 2030 г. Днес той е 81%.
Това ще е кризисен момент за западните наследствени компании,” казва Гонг.
Същият анализ казва, че е вероятно световният дял на Tesla да достигне 8% от 2% в момента.
BYD, най-продаваната китайска марка, има 25% предимство в разходната част за автомобил спрямо северноамериканските и европейските марки!
UBS са разглобили BYD Seal седана, за да установят, че 75% от компонентите му са собствено производство на марката.
Тази цифра – двойно по-висока от средната за света – е тайната за това предимство в разходната част на BYD. Около 10 или по-малко процента от частите за Seal идват от чужди доставчици, изчислява UBS.
“Това е демонстрация на китайските инженери и инженерните дивиденти”, продължава Гонг, изтъквайки, че за BYD работят около 600 000 човека – пет пъти повече от Tesla — в това число 90 000 инженери.
BYD, който произвежда свои батерии и полупроводници, има 15% предимство в разходната част за производство на автомобил спрямо китайската Tesla Model 3, над 30% е то спрямо VW ID.3, посочва докладът на UBS.
Изводът за световното господство на китайските марки е особено притеснителен за Европа, тъй като същият доклад казва, че те няма да имат никакъв успех в САЩ (въобще няма да бъдат допуснати там), вторият най-голям пазар в света, както и в Япония, Южна Корея и Индия, които разчитат на силните си родни производители.