В ъв време, когато много автомобилни производители бързо възприемат технологии за автономно шофиране, Mazda удвоява усилията си върху различна философия: такава, която поставя човешка в центъра. Подходът на Mazda набляга на системите за подпомагане на водача, а не на автономното поемане на управлението, съобщава AutoBlog.
Философията за безопасност известна като Mazda Proactive Safety, е умишлен отказ от премахването на човека от уравнението на шофирането. Вместо инженерни системи, които поемат контрола, Mazda се фокусира върху създаването на превозни средства, които уважават, доверяват се и в крайна сметка подкрепят водача, като подобряват вродените му способности, вместо да ги изместват.
Този подход започва от фундаментални дизайнерски елементи, предназначени да намалят умората и да сведат до минимум разсейването. От щателно калибрираното разположение на педалите до Head-up дисплея, който представя важна информация с минимално визуално разсейване, всяка точка на допир е оптимизирана, за да позволи на водача да се концентрира върху пътя. Основният принцип е, че комфортният, фокусиран и уверен водач е най-безопасният компонент на автомобила.
Техническият израз на тази философия се крие в пакета от усъвършенствани технологии за безопасност i-Activsense. Тези системи, включително система за наблюдение на мъртвата зона, интелигентна спирачна система и адаптивен круиз контрол, са проектирани да действат като „естествено продължение на вашата собствена осведоменост“.
Те функционират предимно като помощни средства, предоставяйки предупреждения и фини намеси, за да помогнат на водача да предвиди и избегне опасности, като по този начин се поддържа принципът, че шофьорът остава крайният вземащ решения. Функции като системата за аварийно подпомагане на водача (DEA), която може да открие дали той е недееспособен, да забави автомобила и да го спре.
В много отношения позицията на Mazda е контрааргумент на нарастващата тенденция на автономните автомобили, където превозните средства все повече разчитат на сензори, изкуствен интелект и частични или пълни режими на автономно управление. Mazda твърди, че за ежедневните шофьори по-важна е надеждната подкрепа, а не загубата на контрол. Според директора по стратегията за безопасност, компанията е ангажирана да осигурява безопасност, без да разсейва от шофирането.
Визията на Mazda за „проактивна безопасност“, както компанията я нарича, предвижда бъдеще, в което технологиите играят по-голяма роля. Но вместо да изтласкват шофьорите от уравнениетпо, Mazda се стреми да култивира това, което нарича модел на „копилот“: системи, които допълват уменията и осведомеността на водача, а не ги заместват.