GM, Toyota, VW и други големи са против агресивната електрификация в САЩ

Една от най-големите организации на авто индустрията в Щатите вярва, че новите EV стандарти са прекалено предизвикателни, за да може да бъдат изпълнение

Джо Байдън Corvette Z06

, General Motors

Джо Байдън, Corvette Z06

А мериканската агенция по опазване на околната среда (ЕРА) проведе 3-дневен коментарен симпозиум с тема: новите стандарти за вредни емисии, засягащи леките- и лекотоварните автомобили. Една от големите автомобилни лобистки организации се възползва от дадената трибуна, за да обясни колко трудно ще е за производителите да отговорят на изискванията, заложени в новите стандарти.

Alliance for Automotive Innovation представлява General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai, Kia, BMW, Ferrari, Honda, McLaren, Subaru, Porsche и други. Тази група лобира за разхлабване на хватката на администрацията на Байдън, която налага новите стандарти за вредни емисии за 2027-2032 г.

Тези нови стандарти искат 60% от продажбите на нови автомобили през 2030 г. да са електрически. Предишната заложена цел през 2021 г. бе 50%, т.е. имаме повишение с 10%. Организацията нарича тази промяна „значима промяна в целите за електрификация на страната – не с малко, а с много.”

Те продължават с аргументите си така: „промяната ще повлияе съществено на производителите, работниците, клиентите и в крайна сметка наличието на автомобили, които отговарят на нуждите на индивидите, семействата и бизнеса в страната.”

Основният проблем се крие в това, че тези завишени цели просто са непостижими. Веригата за доставки на батерии и други компоненти за EV е прекалено ограничена.

Ако предложението бъде финализирано в настоящата му форма, това ще е най-агресивният план за намаляване на вредните емисии, пише Carscoops, позовавайки се на Reuters. Тук се включва 56% намаление на прогнозните средни емисии за автопаркове и 13% годишно средно намаление на замърсяването в сравнение с изискванията за 2026 г.

EPA контрира, че много производители вече планират продажбите им да са само на електрически автомобили в близко бъдеще. Тук се включват Mercedes-Benz, Volvo, VW и General Motors.

Писмени коментари по предложенията за новите стандарти ще се приемат до 5 юли 2023 г. След това на ход ще е администрацията.

Джо Байдън САЩ EPA вредни емесии стандарти за вредни емисии