Ford планира да съкрати 3800 работни места в Европа в средващите три години, като част от цялостно преструктуриране на бизнеса заради преминаването към електрически автомобили, се казва в официално съощение на компанията.
Това прави около 11 на сто от работната сила на Синия овал на континента и представлява работници и администрация. Най-силно засегнати са Германия и Великобритания.
Гигантът посочва нарастващите разходи и необходимостта от по-икономична структура при прехода.
Около 2300 работни места ще отпаднат от ведомостите в Кьолн и Аахен в Германия, 1300 в Обединеното кралство и 200 в останалата част на Европа. Ford добавя, че възнамерява да постигне съкращенията чрез програми за доброволно напускане.
Новината идва като удар за синдикатите, които в края на януари казаха, че според най-лошия сценарий трябва да бъдат съкратени 2500 позиции.
Ford ще задържи около 3400 инженери, които ще надграждат водещата технология, предоставена от техните колеги в САЩ. И ще я адаптират към европейските клиенти, коментира Мартин Сандър, генерален мениджър на Ford Model e.
Преминаваме към свят с по-малко глобални платформи, в който е необходима по-малко инженерна работа. Ето защо трябва да направим корекциите“, каза босът.
Нищо не се е променило в стратегията за електрификация добави той, като целта да се предложи изцяло електрическа гама от пътнически автомобили и лекотоварни ванове в Европа до 2035 г. остава.
Ford трябва да пусне първия си BEV в Европа, изграден върху платформата MEB на Volkswagen Group в Кьолн, по-късно тази година. След това обмисля въвеждане на своя платформа в Европа, като ще използва най-вече завода си във Валенсия.
Синия овал прекратява производството на Fiesta, която дебютира в далечната 1976 г. През 2025 г. ще последва и Focus. Няма да има техни преки заместници. А и двата се правят в Германия.
Европейският персонал на Ford за последно бе подложен на съкращения през 2019-2020 г.
Ford съкращава работни места и в САЩ, целта на които е да се наваксат 3 милиарда долара годишни загуби, като същевременно инвестира повече от 50 милиарда долара в електромобили до 2026 г.
Компанията има около 173 000 служители в световен мащаб, 35 000 от които са в Европа, като в Кьолн са най-много - 14 000. Този в Саарлуис е за продан, като сега Синия овал потвърди.