Ford спира зависимостта от MEB платформата на VW, прави своя

Нова електрическа архитектура на Синия овал ще влезе в употреба до края на десетилетието

,
Мартин Сандър Ford

, Twitter

Мартин Сандър

Ford ще преустанови зависимостта си от EV технологиите на Volkswagen Group, разработвайки собствени, заяви Мартин Сандърс, мениджър за развитието на електрическите автомобили на Синия овал в Европа, пред германската медия Automobilwoche.

Ford споделя платформата MEB на VW, но след пускането на още два нови е-модела, това ще приключи, добавя Сандърс.

MEB беше преходна технология за Ford и използването й спести поне две години за разработка, обясни босът.

Ford инвестира 2 милиарда долара, за да преустрои завода си в Кьолн, където ще се правят въпросните два електромобила, базирани на MEB. Същевременно там се прекратява производството на Fiestа.

До 2026 г. Ford планира да продава по 600 000 електрически автомобила годишно в Европа.

Първият базиран на MEB Ford EV ще бъде представен през март и ще бъде подобен на кросоувъра VW ID.4. Ford описва втория е-модел като "спортен кросоувър". Той ще бъде пуснат в производство следващата година.

Ford също така планира да преустрои завода си във Валенсия заради нова изцяло електрическа платформа, която ще бъде въведена по-късно това десетилетие. Сега там се произвеждат Kuga и минивановете Galaxy и S-Max.

Ще използваме изцяло електрическа платформа във Валенсия. За момента все още не е ясно кога ще се случи това и кои модели ще произвеждаме там“, каза Сандер.

Въпросните коли ще използват и собствен софтуер с разширени функции за подпомагане на водача. Ford и VW затвориха своята компания за технологии за автономно управление Argo AI миналата година.

Ford планира да продава единствено електрически возила до 2030 г, като очаква две трети от продажбите на търговски ванове да бъдат изцяло електрически или плъг-ин хибриди дотогава.

платформи MEB Мартин Сандър Ford