Ford спира Focus през 2025 г., разделя се и със завод

Компанията ще опита да продаде съоръжението в Саарлуис, планира съкращения във Валенсия

Ford Focus

, Ford

Ford Focus

Ford няма да продължава производството на Focus след 2025 г., нито пък ще вади негов пряк наследник, става ясно от официално изявление на Стюърт Роули, президентът на компанията за Европа.

Заедно с това се очаква Ford да приключи и дейността си в завода в Саарлуис, където се прави прочутият модел в компактния клас.

Причината за двете големи решения - малко или повече очаквани, е намерението на Ford не само да електрифицира гамата си, а и да ускори процеса преди 2030 г.

Гигантът е сред тези, които открито подкрепиха намерението на ЕК да сложи край на двигателя с вътрешно горене, ограничавайки до 0 процента вредните емисии от МПС от 2035 г.

Роули заяви през журналисти, че търси различни алтернативи за автомобилно производство в Саарлуис, включително на други производители. Което на прост език това означава, че Ford опитва да продаде съоръжението. Босът добави, че Синия овал не планира за качи на поточната линия там друга кола.

Причина за това е, че брандът насочва усилия и инвестиции във Валенсия, където заводът е по-модерен и съотвотно по-подготвен да произвежда електромобили. Но дори там се предвиждат съкращения.

А те ще бъдат сериозни, като се прибавят освободените работници в Саарлуис. Там се трудят 4600 души, а в испанския град - 6000.

Реалността е, че производството на електромобили предполага по-малко работна сила, рече Роули, като не се ангажира с процент съкращения. Във Валенсия се правят Kuga, Galaxy и S-Max. В Крайова е Puma, а в Коджаели си остава лекотоварната гама заедно с местния “Коч холдинг”.

Незасегнат остава и заводът в Кьолн, където от догодина стартира производството на електромобили по съвместния проект с Volkswagen и платформата MEB.

А Focus, който бе значително обновен през 2018 г. (с инвестиция за 600 милиона евро в завода година по-рано), ще последва съдбата на друг печеливш доскоро модел - Mondeo, спрян за Европа по-рано тази година.

Причината е проста - все по-малко се търсят седани и класически хечбеци, хората предпочитат SUV и кросоувъри.

Ford

Ford завод Ford Focus Ford