Ford смята, че интересът към ДВГ избледнява

Или поне не е толкова голям, колкото е бил преди

Ford Mustang V8 2024

, Ford

Ford Mustang V8

Ford вярва, че дните, когато двигателите с вътрешно горене определяха автомобила, са до голяма степен в миналото. Това не е само защото електрическите автомобили набират скорост в световен мащаб. Вина за това има и унификацията, и все по-голямото значение, което се отдава на дигитализацията.

Хората не се интересуват толкова, колкото някога, от това какво задвижва една кола. Заместник-председателят на борда на директорите Джон Лоулър изтъкна това по време на конференция на Bernstein, твърдейки, че интересът на клиентите към конвенционалните двигатели намалява.

Не мисля, че потребителите наистина мислят за силовите агрегати така, както преди 30 години. Където [двигателите с вътрешно горене] определяха какво е превозно средство; конските сили, обемът, въртящият момент и всичко свързано с автомобила; мисля, че голяма част от това е изчезнало.“

Макар това да може да предизвика контра аргументи от ваша страна, твърдението му въобще не е далеч от истината. Факт е, че повечето хора не са автомобилни ентусиасти. Реалността през 2025 г. е, че повечето купувачи имат други приоритети, когато купуват нов автомобил. Независимо дали става въпрос за дизайн, инфоразвлекателни системи или системи за безопасност и подпомагане на водача, други фактори сега се класират по-високо в процеса на вземане на решения.

Намаляването на интереса към двигателите с вътрешно горене може да се дължи и на все по-строгите разпоредби за емисиите. Тези фактори принуждават повечето автомобилни производители да намаляват обема и с редки изключения като трицилиндровия GR Yaris на Toyota например, малкият двигател обикновено не предизвиква голямо вълнение.

През 90-те години на миналия век, ерата, за която Лоулър говори, имаше много по-голямо разнообразие от интересни автомобили. Тези дни отдавна са отминали и е малко вероятно да се върнат, особено в Европа, където всички нови автомобили, продавани от 2035 г. нататък, трябва да бъдат с нулеви вредни емисии.

Ето и друг аргумент в полза на думите на Лоулър. Въпреки че автомобилите не са мъртви, SUV-овете са превзели контрола върху пазара и техните купувачи са по-склонни да се интересуват от други характеристики, отколкото от това, което е под капака. Ентусиастите винаги са били малцинство, но тази ниша се свива с годините. Честно казано, вече няма толкова много автомобили, за които да се вълнуваме, а с предстоящата електрификация, най-лошото може би тепърва предстои за феновете, обичащи двигателите с вътрешно горене.

Източник на статията: motor1.com

Ford ДВГ интерес