Да върви по дяволите даунсайзингът: AMG прави нов V8

Нещо повече, този агрегат е възможно да се вгражда в повече от досега предвижданите модели

V8 двигатели Mercedes AMG GT 63 PRO 4MATIC

, Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes е категоричен, че в света на електрифицираните автомобили все още има място за двигател с голям работен обем. Въпреки все по-строгите разпоредби за вредните емисии, AMG Performance работи усилено по изцяло нов V8 двигател. Той не само ще се вгражда в настоящите осемцилиндрови модели, но може да бъде монтиран и в автомобили, които в момента нямат толкова цилиндри под предния си капак.

Шефът на AMG Михаел Шибе заяви пред Car and Driver, че инженерите в Афалтербах разработват нов V8 двигател. Въпреки че Mercedes преди това го описа като „високотехнологичен електрифициран V8 двигател от следващо поколение“, Шибе казва, че AMG „не е задължително да стига толкова далеч в хибридизацията“. Той отбелязва, че пистовите ентусиасти предпочитат чистото изживяване с двигател с вътрешно горене на GT63 Pro пред по-тежкия плъг-ин хибрид GT63 S E-Performance, дори ако последният осигурява повече мощност.

AMG осъзна, че все още има солидно търсене на луксозни автомобили с осемцилиндрови двигатели и иска да „изпълни мечтите на клиентите“. Компанията е направила изчисления и е определила, че инвестицията в голям двигател вероятно ще се изплати в дългосрочен план.

Шибе подчертава, че V8 все още има „няколко години“ пред себе си, въпреки че Европейският съюз на практика ще забрани продажбите на нови автомобили с чист ДВГ от 2035 г. Отвъд 27-те страни от ЕС обаче, останалата част от света, където регулациите не са толкова строги, все още представлява голям пазар. От AMG изтъкват САЩ като отличен пример.

Ако няма да видим C63 пак с V8, тогава да се надяваме, че AMG ще оправи нещата с предстоящия CLE63 и ще даде на високопроизводителното купе двигателя, който заслужава. Да не забравяме, че V8 дори не е най-големият двигател, който Mercedes предлага. Наскоро компанията обеща да запази могъщия V12 двигател с два турбокомпресора и обем 6,0 литра, запазен за S-класата.

Източник на статията: motor1.com

V8 двигатели AMG Михаел Шибе