Ford обяви, че официално прехвърля собствеността на румънския си завод в Крайова на своя партньор Ford Otosan.
За сделката ви информирахме още в ранната пролет.
Там ще се правят лекотоварни автомобили (включително електрически), например следващото поколение ван и комби Transit Courier, проектирано и разработено от Ford Otosan с очакван старт на продажбите през 2023 г. Електрическите версии на модела ще влязат в производство през 2024 г.
Ford Otosan ще продължи да произвежда в завода си в Крайова най-продавания европейски пътнически автомобил на Ford - Puma, и ще стартира производството на новия изцяло ЕV Puma отново през 2024 г.
За целта компанията планира да инвестира 490 млн. евро в завода през следващите три години. Генерално, идеята е да се разшири производството и заводът да се превърне в ключов фактор за Ford по пътя към електрификация в Европа.
Ford използва стратегическите партньорства за по-ефективно използване на ресурсите, като споделя инвестиции и увеличава потенциала от експертни познания. По този начин компанията увеличава капацитета си за производство на електрически лекотоварни автомобили в Европа“, каза Стюарт Роули, шеф на Ford Европа.
Ford също така преустройва производствените линии на завода си в Кьолн, Германия, за да произвежда електрически пътнически автомобили от 2023 г., като стойността на проекта е 2 млрд. долара.
Само преди няколко дни Ford потвърди, че е избрал завода си във Валенсия, Испания, за предпочитано място за сглобяване на автомобили, базирани на следващо поколение архитектура за електрически коли.
До 2026 г. Ford в Европа планира продажби на 600 000 електромобила годишно, подкрепяйки глобалната си цел за годишно производство от над 2 милиона EV до 2026 г.
Ford официално пое завода в Крайова преди 14 години, инвестирайки 2 млрд. долара и превръщайки го в най-модерна производствена база на компанията.
С добавянето на съоръжението, общият годишен производствен капацитет на Ford Otosan ще надхвърли 900 000 автомобила.