Volkswagen е готов да изтегли малките си автомобили от продажба, вместо да влага огромни средства, за да отговорят те на новия екологичен стандарт Евро 7. Това би могло да „натовари” цената на нов автомобил с до 6000 евро.
Изпълнителният директор Томас Шафер казва пред Autocar, че инженерите на компанията оценяват в момента регулациите. Решение се очаква през следващите две седмици. Но тези думи на Шафер потвърждават опасенията на не един или двама негови колеги, които са заявявали, че Евро 7 може да погребе конвенционалните коли от А- и В клас. Като тяхна контра са сметките на ЕС, че Евро 7 ще добави само около 150 евро към цената на автомобила.
Няма смисъл да продължиш с много малки автомобили отвъд Евро 7.Той ще увеличи цените с 3000, 4000, 5000 лири или повече, така изведнъж малкият автомобил става недостъпен.”
Ако сметките им се окажат верни, Volkswagen „със сигурност няма да инвестира повече и ще продължим с плана за възможно най-бърза електрификация.”
Запитан как гледа на сметките за минимално поскъпване на колите след въвеждането на Евро 7, Томас Шафер отговаря, че не знае как в ЕС стигнали до сумата от 300 евро. Според него няма да е достатъчно колите да станат само меки хибриди, за да отговорят на по-стриктните изисквания, а ще се наложи да отговарят и на по-стриктните разпоредби за безопасност, които изискват много по-скъпи технологии.
Шафер казва, че Volkswagen се е п осветил на електрическия ID.2 с цена под 25 000 евро, но плановете са в ход и за електромобил на цена под 20 000 евро.
Реалността е, че трябва да направим нещо под границата от 20 000 евро. Но това все още не е потвърдено. Потвърдихме ID 2, но екипът работи по идеи. Как ще влезем в зоната под 20 000, за де съм честен, все още не сме намерили решение,” казва Шафер.