М арката Volkswagen ще спре да продава автомобили с ДВГ в Европа през 2033 г., обяви шефът й Томас Шефер.
Марката ще лансира 10 нови електрически модела до 2026 г., включително базов модел, който производителят иска да го продава за под 25 000 евро, обяви Шефер.
Този базов електромобил ще се предлага в два варианта – хечбек и кросоувър, каза той. Очаква се колите да носят емблемите ID1 и ID2, пише Automotive News.
Шаефър обяви още, че VW ще изтегли напред фейслифта на ID3 за догодина, първият от новото поколение модели в семейството ID. Моделът ще направи „значим и забележим скок напред по отношение на качество, материали и стабилност на системата.”
VW работи усилено и по кросоувър версия на ID3, каза шефът.
Продължаващите все още софтуерни проблеми при електрическите модели на марката допринесоха за освобождаването на доскорошния шеф на VW Group Херберт Дийс, който бе заместен от Оливер Блуме на 1 септември.
Шаефер заяви, че VW ще промени своя производствен фокус от концентриране върху един модел на завод към "платформено мислене”, използвайки същия базов дизайн за различни модели, за да се постигне икономия от мащаба.
Събирането на модели от различни марки в един завод спестява разходи, каза той: "Исторически имаме големи загуби в системата, които може да отстраним."
Нещо повече, Шефер даде да се разбере, че в предстоящото десетилетие масовите марки на VW Group ще намалят броя на моделите, за да се съсредоточат върху основните модели, като целта е да се увеличи маржа на печалбата - за VW, Seat, Skoda и лекотоварните автомобили – на 8% до 2025 г.
"Прави по-малко, но по-добре," обобщи той.
Подобряването и стандартизирането на химичните елементи в батерията и формата им е ключът за постигане на това, както и производството в голям мащаб. "Единствената компания, която може да постигне увеличение на обема в тази територия в момента сме ние. Фокусът е ясен стандарт при всички марки."