Е вропейският съюз обмисля допълнителни защитни мерки за местните автомобилни производители и в частност за електрическите коли. Местните регулатори и производители се притесняват от огромния наплив на по-евтини китайски електромобили, съобщава CarScoops.
Европейската комисия (ЕК) споделя мнението на някои от местните компании, че китайската автомобилна индустрия се ползва с държавни субсидии в собствената си страна и това ѝ дава предимство да предлага автомобили с много по-ниски цени от възможните за останалите компании. ЕК е обявила, че е започнала задълбочена проверка, за да реши какви мерки ще са адекватни, като това включва и евентуални тарифи. ЕК има срок до 13 месеца, за да излезе с решение.
„Световният пазар е наводнен от евтини електрически коли. Цената им се поддържа ниска изкуствено заради държавни субсидии“, казва Урсула фон дер Лайен, цитирана от Reuters.
Наскоро и изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес изрази притеснения, че европейските производители може да имат трудности в битката с китайските си конкуренти. ЕС казва, че китайските електромобили вече имат 8% дял от европейския пазар на такива модели и до 2025 г. той може да се удвои.
В САЩ няма такъв проблем, защото китайските автомобили там вече са обложени с високи данъци. Това мотивира компаниите да изграждат заводи там. В Европа се обмислят различни мерки, които да помогнат на местните компании. Решението трябва да е внимателно, тъй като много от европейските производители вече имат големи пазари в Китай и заводи там, така че евентуални мерки може да провокират и ответни решения.