А втомобилното изложение в Мюнхен ни даде много поводи да говорим за китайската автомобилна инвазия. На някой това може да се стори неизпълнимо, за други да е далеч във времето, но ние смятаме, че процесът е вече в ход.
Анализ на USB Group е доста по-смел в прогнозите, казвайки, че до края на десетилетието 1/3 от световния автомобилен пазар ще се държи от китайски марки!
В Европа голямата пречка е в нагласите на клиентите към китайските марки, но тя ще бъде превъзмогната в даден момент. Оказва се, най-голямата трудност в момента пред китайския износ е липсата на транспорт. Според Даниел Наш, шеф в VesselsValue, китайските производители и техните шипинг линии са поръчали почти всички 170 световни поръчки за построяване на нови транспортни кораби за автомобили. Преди този бум, само 4 са били поръчките на нови кораби за превоз на автомобили.
Изглежда притежанието на кораб е много по-евтино и доходоносно от наема. През 2021 г. той е бил $16 000 на ден, през 2023 г. цената достига $105 000 на ден.
BYD, който е най-големият производител в Китай, ще похарчи $600 млн. за 6 от най-големите корабни автовози, построявани някога. Повечето са планувани за доставки през следващите три години.