С ветът се обърна с главата надолу. Поредното потвърждение на това е фактът, че Dodge оглави класацията на J.D. Power за качество. Друг любопитен факт е, че американските компании се представят изключително добре в това последно проучване, като J.D. Power отбелязва, че „това са най-добрите резултати на детройтските производители сравнени с вносните марки.”
Проучването се провежда за 34-та година, като се съсредоточава върху проблемите на новите автомобили (моделна година 2020) през първите 90 дни след закупуване.
Tesla Model S е първият електромобил с пробег над 400 мили (647 км)
J.D. Power отбелязва, че инфоразвлекателните системи са най-проблематичните, като „почти 25% от всички проблеми, посочени от собствениците на нови модели, са свързани с инфоразвлекателните системи”. Основните оплаквания са насочени към системите за гласово разпознаване, Android Auto / Apple CarPlay свързаност, сензорни екрани, вградени навигационни системи и Bluetooth свързаност.
А ако в челото на класацията са предимно американски марки (повече от нетипично за подобна класация), то в дъното на подреждането е дори по-интересно. Там виждаме Jaguar със 190 проблема на 100 автомобила, следва от Mercedes (202), Volvo (210), Audi (225) и Land Rover (228).
Tesla е най-скъпата автомобилна марка, изпревари Toyota
Но те не са най-зле представилите се марки, защото Tesla има 250 проблема на 100 коли (при средно 166)! Тук трябва да се отбележи, че Tesla не фигурира в официалната класация, защото не отговаря на критериите. Причина за това е фактът, че Tesla не разрешава на агенцията да прави проучване между собствениците на модели Tesla в 15 щата. J.D. Power обаче е събрала достатъчно информация от останалите 35 щата, за да изчисли въпросните 250 дефекта на 100 автомобила, но с уточнението, че компанията не участва официално.
Shooting Brake, плъг-ин и R-ка за обновения VW Arteon
Opel извади електрическата Mokka, промените са огромни
Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)