С кандалният в доста момента водещ на The Grand Tour направи своята класация на най-добрите автомобили за година в отделните класове. Кларксън направи това в рамките на News UK Motor Awards, чийто членове избраха своите лидери в 17 категории.
Започваме с любимата тема на Джеза, а именно спортните автомобили. За „Супер автомобил на годината” Кларксън определи Ferrari 488 Pista. Моделът разчита на 3,9-литров битурбо V8 от състезателния 488 Challenge (720 к.с. и 770 Нм), с който ускорява до 100 км/ч за 2,8 секунди, а до 200 км/ч достига за 7,6 секунди.
Типично в свой стил, Кларксън номинира в категория „Народен” Bentley Continental GT V8 с 4,0-литро битурбо V8 със само 550 к.с. и 770 Нм.
За най-добри автомобили на 2018 г. Кларксън определи Lamborghini Huracan Performante и Alpina B5, а за най-лоши - Dacia Duster и Volvo V60. Това той направи на база 28 тествани от него автомобили за Sunday Times.
В настоящите News UK Motor Awards отличниците се определят както от автомобилни журналисти, така и от слушателите на радио talkSPORT, читателите на The Times, The Sunday Times и The Sun, като в анкетата са участвали над 270 000 човека.
Ето и всички победители в отделните категории на News UK Motor Awards:
Най-добър семеен кросоувър: Range Rover Evoque
Най-добър компактен кросоувър: Volvo XC40
Приключенски автомобил на годината: Ford Ranger Raptor
Най-добър семеен автомобил: Volvo V60
Най-добър компактен модел: Ford Fiesta
Най-добър спортен автомобил: Aston Martin DBS Superleggera Volante
Най-добър автомобил за собствениците на кучета: Nissan X-Trail
Най-добър екологичен модел: Tesla Model
Най-добър дизайн: McLaren GT
Най-добър хотхеч: Mercedes-AMG A 35
Най-добра цена: Kia Picanto
Най-добър ван: Mercedes Sprinter
Най-добър британски модел: Bentley Continental GT V8
„Легендата” на The Sun: Renault Clio
Автомобил на годината според The Sun: Land Rover Defender
Автомобил на годината според The Sunday Times: Porsche 911
Най-добър луксозен автомобил: Mercedes-AMG S 63 Cabrio
Видно е, че участниците в анкетата не споделят вижданията на Кларксън.
Великобритания обмисля отказ от ДВГ след 15 години