Mercedes-AMG показа електрическите модели EQE 43 4Matic и EQE 53 4Matic+. Те формират трио с AMG EQS 53. Произлизат от EVA платформата на германската марка.
EQE 43 получава втори електромотор на предния мост, като задвижващата му система е подобна на тази на EQS 450. Тя може да се похвали с обща мощност 476 к.с.
Mercedes-AMG EQE
EQE 53 от друга страна е с разработените от AMG електромотори и с доста нововъведения за по-добро охлаждане. Тук комбинираната мощност е 626 к.с., но може да достигтне и 687 к.с. и 1000 Нм с опционния пакет AMG Dynamic Plus Package.
И е най-мощният AMG EQE модел, повече и от прекия конкурент Porsche Taycan Turbo. И двата модела излизат с по четири модификации - Slippery, Comfort, Sport и Sport Plus.
EQE 43 ускорява от място до 100 км/ч за 4,2 сек., докато 53 може да го направи за 3,5 сек. А с допълнителните 61 к.с на AMG Dynamic Plus Package сваля още две стотни - 3,3 сек.
Максималната скорост е електронно ограничена до 210 км/ч. Но може да се увеличи на 220 км/ч за EQE 53 и до 240 със споменатия динамичен пакет.
И двата модела са снабдени с батерии с 400v, 90,6 кВч с 360 литиево-йонни клетки. Пробегът с едно зареждане не е обявен все още, но AMG очаква да е около 500 км.
Покрай завишените и подобрени показатели на електрическото задвижване AMG e осигурил и нововъведения във въздушното окачване, като нов носач на задния мост, като окачването е втърдено, но не по отношение на усещането, а само на пътното поведение.
EQE 43 и EQE 53 са с 5 мм по-нисък просвет от EQE 350. Това е с цел подобряване на аеродинамиката, а окачването “слиза” с още 15 мм за вариантите Sport и Sport plus.
Подобрени са спирачните системи, като сред опциите личат 440-милиметрови карбоно-керамични предни дискове в комбинация с 6-бутални апарати отпред.
Функцията i-Booster пък спомага за това чувството към спирачния медал да е по-добро, както обяснява Mercedes.
Има външни промени, които включват различна радиаторна решетка, по-големи въздухопроводи и по-широки прагове и заден спойлер - всичко това с цел по-спортно излъчване. То се подсилва и от диаметъра на колелата, които са 20- и 21-инчови.
Клиентите на EQE 53 могат да си добавят още екстериорни елементи или направо да си поръчат пакета AMG Night, който е в черен цвят и тъмен хром. Има и карбон.
AMG стилистиката личи в интериорите. Изпъкват контролера за задвижването, дигиталните инструменти, както и седалките, педалите, волана... А като всичко, което излиза с буквите EQ, салонът прилича на космически кораб. И ако пътуването в космоса ще продължи да бъде доста скъпа услуга за богоизбрани, тук положението за подобно усещане не е непостижимо все пак.